مسئول طرح حریم پاک ستاد باکاروان قرارگاه امام رضا(ع) گفت: نظافت مسیر نجف به کربلا توسط نیروهای داوطلب مردمی در حال انجام است.

سفر زیارتی

به گزارش روابط عمومي قرارگاه امام‌رضا(ع) از نجف، سيداميرحسين جوزي اظهار داشت: اربعين مظهر اقتدار تشيع در جهان اسلام و بزرگ‌ترين تجمع ايدئولوژيك در جهان است زيرا هيچ تفكري در دنيا نمي‌تواند اين جمعيت را طي يك هفته در يك مكان گردهم بياورد. وي با بيان اينكه هر ساله بسياري از زائران امام حسين(ع) در اربعين را پيروان ساير اديان تشكيل مي‌دهند، بيان كرد:

پيام اين حضور اين است كه پيروان ساير اديان نيز احساس وابستگي به امام حسين(ع) دارند و بسياري از آنها با پاي پياده سعي مي‌كنند تا خود را در روز اربعين به كربلاي معلي برسانند. جوزي در رابطه با فعاليت‌هاي قرارگاه جهادي امام رضا(ع) افزود: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در ستاد با كاروان توزيع كيسه زباله بين زائران در 3مرز مهران، چزابه و شلمچه در ايران و زرباطيه، شيب و شلمچه در عراق با استفاده از ظرفيت موكب‌هاي محلي در حال انجام است.

وي خاطرنشان كرد: نيروهاي طرح حريم پاك با ايجاد 10 پايگاه در طول مسير پياده‌روي نجف به كربلا ضمن اهداي كيسه زباله به موكب‌ها نظافت مسير را هم در دستور كار قرار داده‌اند. مسئول طرح حريم پاك ستاد با كاروان در پايان از همه زائران حرم اباعبدالله‌الحسين(ع) دعوت كرد تا به اين پويش عظيم مردمي بپيوندند.

کد خبر 315558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha