همشهری آنلاین: دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم) به مناسبت هفته پژوهش کارگاه آموزشی به نام قصه‌گویی در موزه‌ها برگزار می‌کند.

Workshop

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، لیلا کفاش‌زاده مسئول دفتر آموزش و پژوهش کودک و نوجوان پژوهشگاه گفت: مباحث مطرح شده در این کارگاه؛ تاریخچه اجمالی قصه‌گویی، انواع روایات در فرهنگ ایرانی، آشنایی با جنبه‌های گوناگون میراث فرهنگی، روشهای خلاق اجرا شده در موزه‌ها و اشکال نوین قصه‌گویی در جهان خواهد بود.

وی افزود: بخش‌های عملی این کارگاه به شکل نوینی اجرا خواهد شد که تجربه جدیدی به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد داد.

کفاش‌زاده با اشاره به اینکه مخاطبین این کارگاه قصه‌گوها، موزه‌داران، راهنمایان موزه‌ها و کلیه علاقه‌مندان به این حوزه خواهند بود گفت: آشنایی با روشهای ارتباط‌گیری با کودکان از طریق ادبیات و قصه‌گویی برای موزه‌داران و همچنین آشنایی با جنبه‌های گوناگون موزه‌ها و امکانات موجود در آنها برای قصه‌گویان و مربیان کودک می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتباط بین موزه و میراث فرهنگی با کودکان داشته باشد.

وی افزود: در بخش پایانی کارگاه شرکت‌کنندگان نمونه‌هایی را به صورت عملی و کارگاهی در صحنه طراحی و اجرا خواهند کرد.

اساتید این دوره محیط طباطبایی(مشاور عالی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری)، مسعود ناصری(رییس موزه عروسک‌های ملل) و لیلا کفاش‌زاده خواهند بود. همچنین قصه‌گویان و راهنمایان تورهای هدفمندکودکان در موزه‌ها جهت ارائه مشاوره و راهنمایی‌های بیشتر، در طول دوره حضور خواهند داشت.

به کلیه شرکت‌کنندگان در این دوره، از سوی کمیته ملی موزه‌ها(ایکوم) گواهینامه داده خواهد شد.

در بخش جنبی کارگاه، نمایشگاهی از بهترین قصه‌ها و کتب کودکان و نیز کتب منبع برای قصه‌گویی، برپا خواهد شد.

متقاضیان شرکت در این دوره که در تاریخ 26 آذر ماه 1394 از ساعت 8 الی 16 درمحل پژوهشگاه برگزار می‌شود، می‌توانند مبلغ 200 هزار ریال به شماره حساب 2172629002004، بانک ملی شعبه حج و زیارت کد 304، به نام پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری واریز کرده و برای ثبت‌نام به دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه مراجعه نمایند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن های 60- 66736452 داخلی 718 و 725 تماس بگیرند.

کد خبر 316457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha