سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶
۰ نفر

گزارش‌های حسابرسی سازمان‌های شهرداری تهران ازجمله سازمان ورزش، املاک و مستغلات، پایانه‌ها و پارک‌سوارها و نیز سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی دیروز و در دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران قرائت شد.

 البته پيش از قرائت اين گزارش‌ها توسط حسابرس مهدي چمران، رئيس شورا توضيح داد: پاسخ‌هاي شهرداري در كنار گزارش حسابرسي براي اطلاع اعضا روي سايت قرار گرفته است. عليرضا دبير در بخشي از جلسه گفت: متأسفانه سازمان‌ها افشاي صورت‌هاي مالي را جدي نمي‌گيرند و گاهي رفتار سازمان‌ها شبيه ادارات كل است، از سوي ديگر حتي تيم حسابرسي شهرداري نيز به‌طور كامل در جريان جزئيات نيست. به گفته وي يكي از ايرادات وارد شده توسط حسابرس اين است كه با وجود آنكه سازمان‌هاي مربوطه حق انتخاب حسابرس را نداشته اما اقدام به انتخاب حسابرس كرده‌اند. دبير مدعي شد كه اين مشكل در اكثر سازمان‌ها وجود دارد، درحالي‌كه حق انتخاب حسابرس با شوراي شهر است.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه در ادامه به تفاهمنامه امضا شده بين شورا و شهرداري در انتخاب حسابرس مشترك اشاره كرد و در رابطه با آن گفت: اين تفاهمنامه صددرصد به نفع شورا، شهرداري و مردم است چراكه مديران و معاونين شهردار هم نمي‌خواهند اين تخلفات وجود داشته باشد. گفتني است اظهارنظر حسابرس درخصوص سازمان املاك و مستغلات مشروط اعلام شد. حسابرسي سازمان سرمايه‌گذاري و مشاركت‌هاي مردمي شهرداري تهران با نتيجه مشروط قرائت شد و عليرضا دبير با اشاره به همان بند عمومي مشترك در اين گزارش گفت: اگر بند عدم‌افشاي اطلاعات وجود نداشت گزارش اين سازمان مقبول مي‌شد. مهدي چمران اما در اين‌باره گفت: با توجه به اينكه سازمان‌ها از پرداخت ماليات معاف هستند، موضوع ماليات نبايد در نتيجه گزارش‌هاي حسابرسي سازمان‌ها تأثيرگذار باشد.

 

کد خبر 318141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha