همشهری آنلاین: گروهک تروریستی تکفیری داعش فعال اجتماعی و تنها روزنامه نگار زن سوری فعال در مناطق تحت اشغال داعش را درشهر رقه سوریه اعدام کرد.

خبرنگار زن سوری

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، گروهک تروریستی داعش در ادامه جنایت‌های خود ، یک زن اهل شهر رقه سوریه را به جرم انتشار اخبار داخلی شهر رقه مرکز حکومت خود اعدام کرد.

این زن که «رقیه حسان» نام داشت و با نام مستعار نیسان إبراهیم گزارش می‌نوشت ، به جرم نوشتن اخباری ضد گروهک تروریستی داعش در صفحه شخصی خود در شبکه‎های اجتماعی اعدام شد.

فعالان سوریه می‌گویند این زن اولین خبرنگار میدانی در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش در سوریه بود.

عناصر گروه تروریستی داعش، سه روز پیش خبر اعدام رقیه حسان را به خانواده وی دادند و جرم او را جاسوسی عنوان کردند.

وی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی از وضعیت شهر رقه و شرایط سخت مردم آن تحت سیطره داعش و گلوله باران این شهر توسط گروه تروریستی داعش خبر می‌داد.

یکی از فعالان سوری به نام ابومحمد و بنیانگذار گروه ' رقه با سکوت سربریده می شود ' گفت: آخرین سخنان این روزنامه نگار این بود: آن ها بالاخره مرا می گیرند و سرم را از تنم جدا می‌کنند، اما مسئله این است که من زندگی با خواری را نمی‌پذیرم و سرم را با افتخار و در راه کرامت انسانی می دهم."

کمیته محافظت از روزنامه نگاران و خبرنگاران اعلام کرد سوریه خطرناک ترین کشور برای حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران شناخته شده است و تاکید شده که این کشور برای چهارمین سال پیاپی در رده نخست خشونت علیه اهل رسانه قرار گرفته است.

در آماری که در این گزارش به آن اشاره شده است، بیشترین خبرنگار و روزنامه نگاری که توسط داعش کشته شده است، متعلق به کشور سوریه با 13 خبرنگار و روزنامه نگار است.

کد خبر 320736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha