علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای پایانی دوران مدیریتش به دنبال جمع کردن لوازم شخصی‌اش از اتاق کارش نیست بلکه برای دوره ۴ساله‌ای دیگر تلاش می‌کند؛ هرچند که مشکلات زیادی برای رسیدن دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال دارد.

كفاشيان با مهارتي كه در ايجاد سوژه‌‌هاي خاص دارد در شرايط پرتلاطم فدراسيون فوتبال كه موضوع اصلاح اساسنامه و ماجراي ورود نهادهاي خاص و فساد در فوتبال مطرح است، حالا پرونده ديگري را روي ميز گذاشته كه به نوعي ادامه كار را براي خود تسهيل كند.

او در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بحث میزبانی جام‌ملت‌های آسیا 2023 با بيان اينكه هنوز فرم‌های مربوط به این موضوع به دست ما نرسیده و باید در این خصوص صبر کرد، پرونده عدم حمايت دولت براي ميزباني جام‌ملت‌هاي آسيا در سال2019 را دوباره گشوده است: «باید ببینیم وزارت ورزش و دولت چه حمایت‌هایی را در این رابطه انجام خواهند داد. تا زماني كه دولت در این خصوص پشتیبانی و حمایت خود را از ما اعلام نکند، اقدام خاصی انجام نمي‌دهيم.»

او در حالي توپ را به زمين دولت مي‌اندازد كه اساسا زمان اعلام ميزباني فرانرسيده و هنوز فرصت زيادي باقي مانده است. وي با اين حال ادامه مي‌دهد: «معتقدم باید به اندازه‌ای حمایت شویم تا میزبانی جام‌ملت‌های آسیا به ایران برسد. در دور قبلی هم تا مرحله پایانی نام ایران برای کسب میزبانی مطرح بود و این نشان از عزم جدی ما برای گرفتن میزبانی داشت اما در نهایت به خاطر سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، این میزبانی به امارات رسید. ساختن ورزشگاه، کار فدراسیون فوتبال نیست و ما باید از سوی نهادهای بالاتر مانند وزارت ورزش و حتی دولت حمایت شویم تا بتوانیم سرانجام به هدفمان برسیم. اگر استادیوم‌های ایران مدرن و مجهز به امکانات روز دنیا باشند، در این صورت مطمئناً کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز برای دادن میزبانی به ایران بسیار راغب خواهد شد. در نهایت اینکه باید 6ورزشگاه بسیار مجهز را معرفی کنیم تا بتوانیم این میزبانی را به دست آوریم. ما فقط اقدامات فنی را انجام داده و پیشنهاد میزبانی را می‌دهیم اما در مورد تجهیزات و امکانات، دولت باید به ما کمک کند تا بتوانیم ورزشگاه‌های مجهزی بسازیم.»

علي كفاشيان در انتخابات گذشته در دوران وزارت محمد عباسي با شعار عدم دخالت دولت در انتخابات فدراسيون فوتبال موج مثبتي را به نفع خود ايجاد كرد؛ چه آنكه در نزد اهالي فوتبال گزينه بد كفاشيان بهتر از گزينه‌اي است كه با دخالت دولت به فوتبال بيايد. با اين شرايط اما به نظر مي‌رسد كفاشيان در كنار گزينه‌هاي ديگري كه براي تحت فشار گذاشتن وزارت ورزش در اختيار دارد، عدم حمايت دولت از فوتبال را نيز برجسته‌سازي خواهد كرد تا در كنار توانايي‌هاي بين‌المللي كفه ترازو را به نفع خود سنگين كند.

کد خبر 321705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha