شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: علی‌اکبر محمدزاده، رئیس سابق کمیته اخلاق، به هیچ عنوان تصور نمی‌کرد که فدراسیون فوتبال بلافاصله با استعفایش موافقت کند.

حمایت قاطع کفاشیان از کی‌روش

او كه عامل اصلي استعفايش را، وتو شدن حكم محروميت آناليزور تيم ملي از سوي رئيس فدراسيون قلمداد كرده بود، چند روز پيش در مصاحبه‌اي جنجالي از فساد در زندگي كارلوس كي‌روش خبر داد.اين موضوع حرف و حديث‌هاي زيادي را در رسانه‌ها به‌وجود آورد؛ هر چند كه محمدزاده در مصاحبه‌اي كه بعد از اين حرف‌هاي جنجالي‌اش انجام داد، از موضع خود عقب‌نشيني كرد.با اين حال رئيس سابق كميته اخلاق حاضر نشد در مورد جزئيات اين موضوع صحبت كند، اين در حالي است كه او كي‌روش را تهديد به افشاگري كرده بود.

  • حمايت كفاشيان

علي كفاشيان اما در اين ماجراي جنجالي از كي‌روش حمايت مي‌كند. او در اين خصوص مي‌گويد: «نمي‌دانم محمدزاده از كجا درباره زندگي شخصي كي‌روش خبر دارد اما مطمئناً اين ادعا صحت ندارد. ضمن اينكه به هيچ وجه درست نيست حالا و در شرايطي كه ايشان از كميته اخلاق رفته چنين بحث نادرستي را مطرح مي‌كند و مصاحبه انجام مي‌دهد. محمدزاده در كميته اخلاق براي فوتبال زحمت زيادي كشيد اما خودش نخواست در اين شرايط باشد، با اين حال ما از تجربيات او استفاده خواهيم كرد.»

رئيس فدراسيون فوتبال درباره موافقت زودهنگامش با استعفاي اكبر محمدزاده از كميته اخلاق ادامه مي‌دهد: «كميته اخلاق براساس آيين‌نامه و مقررات مي‌تواند احكامي كه مدنظر دارد، صادر كند و ما هم ايرادي به اين موضوع وارد نكرديم، بلكه ايراد ما نحوه اعلام حكم و زمان آن بود. به اعتقاد من در اين دو مورد به تصميم كميته اخلاق ايراد وارد بود. به همين‌خاطر محمدزاده ناراحت شد و استعفا كرد و ما هم استعفاي او را قبول كرديم. در واقع ما اصراري به اين تغيير نداشتيم اما خود ايشان استعفا كرد. در 5سالي كه كي‌روش هدايت تيم ملي را برعهده دارد، نظم و ديسيپلين بسيار خوب و مثال‌زدني را چه از طرف او و چه از طرف ساير اعضاي تيم ملي شاهد بوديم و حتي يك مورد هم گزارش منفي نداشته‌ايم.»

سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران، همچنان روزهاي خوبي را در فوتبال ايران سپري مي‌كند. او جدا از قرارداد سنگين مالي با فدراسيون فوتبال، همچنان از حمايت مسئولان اين فدراسيون برخوردار است.هر چند او گاهي اوقات از طريق وزارت ورزش يا برخي از كارشناسان تحت فشار قرار مي‌گيرد ولي نكته مهم حمايت قاطع فدراسيون از سرمربي تيم ملي است، حتي زماني‌كه شايعات شخصي در مورد زندگي اين مربي پرتغالي مطرح شود.

  • درآمد 100هزار دلاري

نكته مهم ديگر در مورد كي‌روش، قرارداد 100هزار دلاري او با شركت آل‌اشپورت است؛ شركتي كه سرمربي پرتغالي تيم ملي، در گذشته به‌شدت از آن انتقاد كرد و كيفيت البسه‌اش را زير سؤال برد. كي‌روش حالا قراردادي 100هزار دلاري با آل‌اشپورت امضا كرده و كفاشيان هم آن را تأييد مي‌كند: «اسپانسر شخصي موضوع متعارف و متداولي در ورزش حرفه‌اي دنياست و اكثر چهره‌هاي ورزشي جهان براي خود اسپانسر شخصي دارند. بنابراين پولي كه دريافت‌شده قانوني است. علاوه بر اين امضاي اين قرارداد با كي‌روش به پيشنهاد خود اين شركت صورت گرفت و اينطور نبود كه آنها به زور مجبور به بستن اين قرارداد شده باشند.»

کد خبر 307682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha