جوان سابقه‌دار، زنان و دختران جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودرواش می‌کرد اما هدف او زورگیری و آزار و اذیت آنها بود.

متهم

اولين طعمه اين تبهكار، زن جواني بود كه چندي پيش به كلانتري 132شهرزيبا رفت و گفت كه راننده يك پرايد 111سفيدرنگ كه او را به‌عنوان مسافر سوار كرده بود، اموالش را زورگيري كرده است. وقتي پرونده شكايت زن جوان به اداره پنجم پليس آگاهي فرستاده شد، او به كارآگاهان گفت: در فلكه دوم صادقيه سوار يك پرايد سفيدرنگ شدم تا به ميدان آزادي بروم اما در همين مسافت كوتاه ناگهان راننده كه مرد جواني بود با چاقو به من حمله كرد و 200هزار تومان پول و گوشي تلفن همراهم را سرقت كرد. او مي‌خواست من را مورد آزار و اذيت قرار دهد اما من در برابرش مقاومت كردم تا اينكه در خيابان آزادي من را از ماشينش بيرون انداخت و فرار كرد.

  • ده‌ها طعمه ديگر

با ثبت اظهارات زن جوان تحقيقات براي دستگيري زورگير فراري آغاز شد اما در اين ميان معلوم شد از چند زن و دختر جوان ديگر نيز با همين ترفند زورگيري شده است. شاكيان ديگر نيز در مناطق غربي پايتخت مثل صادقيه، تهرانسر، استاد معين و طرشت سوار يك پرايد 111سفيدرنگ شده بودند و راننده كه پسري جوان بود از آنها نيز با تهديد چاقو و قمه زورگيري كرده و حتي قصد داشته برخي از آنها را نيز مورد آزار و اذيت قرار دهد.

  • دستگيري متهم

بررسي اظهارات شاكيان درخصوص مشخصات ظاهري متهم، خودروي وي و ترفندي كه او استفاده كرده بود، نشان مي‌داد به‌احتمال زياد همه زورگيري‌ها توسط يك نفر انجام شده است. با وجود اين، كارآگاهان براي شناسايي هويت راننده پرايد بايد به اطلاعات كامل‌تري از او دست پيدا مي‌كردند. به همين دليل بار ديگر به تحقيق از شاكيان پرداختند تا اينكه سرانجام با چهره‌نگاري از متهم و بررسي بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي پي بردند كه متهم جواني 25ساله به نام مهدي است كه پيش از اين 2مرتبه دستگير و زنداني شده است. در چنين شرايطي مأموران در جريان عملياتي ضربتي وي را در مخفيگاهش واقع در بلوار فردوس دستگير كردند. در بازرسي از مخفيگاه مهدي تعداد زيادي گوشي تلفن همراه، كيف‌هاي زنانه و تعداد زيادي مدارك شناسايي متعلق به خانم‌هاي جوان كشف شد.

  • زورگيري تلگرامي

بررسي مدارك كشف‌شده از مخفيگاه متهم نشان مي‌داد تعداد افرادي كه طعمه او قرار گرفته‌اند، بيشتر از تعداد شاكيان است. به همين دليل افرادي كه اموال‌شان در مخفيگاه متهم كشف شده بود به پليس آگاهي دعوت شدند تا او را شناسايي كنند. در اين ميان فاش شد متهم علاوه بر آنكه زنان جوان را به‌عنوان مسافر سوار خودرواش مي‌كرد و دست به زورگيري از آنان مي‌زد، از شيوه ديگري نيز استفاده مي‌كرد. تحقيقات نشان مي‌داد او در شبكه تلگرام نيز فعاليت زيادي داشته و تاكنون دختران زيادي را از اين طريق فريب داده است.

يكي از شاكيان به پليس گفت: مدتي قبل با متهم در تلگرام آشنا شدم و او گفت قصد ازدواج دارد و بلافاصله هم از من خواستگاري كرد. روزي او با من قرار ملاقات گذاشت و وقتي به بهانه خريدن خوراكي از خودرواش پياده شد، از من هم خواست كه پياده شوم. من هم درحالي‌كه كيـــف و وسايلم را داخل خودرو گذاشته بودم پياده شدم و با هم به طرف مغازه رفتيم اما ناگهان او گفت كيف پولش را جا گذاشته و به اين بهانه سوار ماشينش شد و پايش را روي گاز گذاشت و فرار كرد.

او كيف پول، گوشي تلفن همراه و مقداري از پول‌هايم را سرقت كرد.متهم وقتي تحت بازجويي‌هاي فني‌- پليسي قرار گرفت با اعتراف به ده‌ها فقره زورگيري از زنان و دختران جوان درباره انگيزه اصلي‌اش گفت: من به هيچ عنوان نياز مالي نداشتم و تنها انگيزه‌ام براي زورگيري از زنان جوان انتقام‌گيري از آنها بود.

در همين حال سرهنگ داوود‌فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ در اين‌باره گفت:متهم در بازداشت بسر مي برد و تحقيقات از او ادامه دارد و از بانواني كه توسط راننده جوان يك دستگاه پرايد 111سفيد‌رنگ مورد سرقت يا آزار و اذيت قرار گرفته‌اند، دعوت مي‌شود براي شناسايي متهم به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

کد خبر 323264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha