سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
۰ نفر

مرد شیاد برای فروش یک خانه با ۵نفر قولنامه نوشت و ۲۰۰ میلیون تومان گرفت اما ۲روز بعد فراری و معلوم شد خانه اجاره‌ای بوده است.

متهم

اولين شاكي اين پرونده يك راننده تاكسي بود كه براي طرح شكايت به پليس آگاهي شهريار رفت. او گفت: مدت‌ها بود دنبال خريد خانه بودم تا اينكه در يكي از روزنامه‌ها آگهي فروش يك آپارتمان در شهرك انديشه را ديدم. وقتي با شماره‌اي كه در آگهي درج شده بود تماس گرفتم مردي كه خودش را مشاور املاك معرفي مي‌كرد جوابم را داد و چون قيمت خانه مناسب بود من هم به بنگاه رفتم تا قرارداد خريد را بنويسيم. مشاور املاك جواني حدود 30ساله بود و مرد ديگري هم كه وانمود مي‌كرد صاحب خانه است آنجا نشسته بود.

جوان بنگاهدار گفت صاحب‌خانه به پول نياز دارد و براي پيش‌پرداخت بايد 40ميليون تومان پرداخت كنم و در عوض 2روزه خانه را تحويلم مي‌دهد. من هم كه همه‌‌چيز را تمام‌شده مي‌دانستم 40ميليون تومان پرداخت كردم اما 2روز بعد كه براي اسباب‌كشي آماده مي‌شدم فهميدم جوان بنگاهدار پولم را به جيب زده و فراري شده است. با شروع تحقيقات پليس معلوم شد خانه‌اي كه مالباخته در ازاي خريد آن 40ميليون تومان پرداخت كرده متعلق به فرد ديگري است كه به جوان بنگاهدار اجاره داده بود.

از سويي فاش شد جوان بنگاهدار مغازه‌اش را از 2‌ماه قبل راه انداخته بود و هيچ‌يك از كسبه منطقه او را نمي‌شناختند. اطلاعات به‌دست آمده نشان مي‌داد وي با نقشه‌اي از پيش طراحي شده اين كلاهبرداري را مرتكب شده است. او براي عملي كردن نقشه‌اش از فرد ديگري براي بازي در نقش صاحب خانه كمك گرفته بود و با بازارگرمي و اعلام شرايط مناسب براي فروش، طعمه‌هايش را به دام انداخته است.

اما اين همه ماجرا نبود چرا كه در ادامه معلوم شد جوان شياد با اين ترفند 4نفر ديگر را نيز فريب داده و از آنها نيز كلاهبرداري كرده است. بررسي اظهارات مالباختگان نشان مي‌داد همه آنها در يك روز و بين ساعت 14تا 16به مغازه متهم رفته‌اند و با وي قرارداد امضا كرده‌اند. يكي از آنها براي خريد اين خانه وام گرفته بود، ديگري با وجود داشتن 2فرزند بيمار در دام مرد كلاهبردار افتاده بود و يكي ديگر تاكسي‌اش را فروخته و پولش را به متهم داده بود.

در چنين شرايطي تحقيقات پليس براي دستگيري متهم آغاز شد. در اين ميان يكي از مالباختگان كارت ملي متهم را در اختيار داشت. او گفت روز عقد قرارداد براي گرفتن كپي از مدارك به مغازه‌اي رفتيم اما كارت ملي متهم در دستگاه كپي جا مانده بود. بررسي كارت ملي به‌دست آمده نشان مي‌داد اين كارت متعلق به مردي ساكن شهرستان بردسكن است كه مدتي قبل كيفش سرقت شده بود.

با اين حال متهم عكس خودش را روي اين كارت نصب كرده بود. سرنخ ديگري كه مي‌توانست مأموران را به متهم برساند پول‌ها و چك‌هايي بود كه به وي پرداخت شده بود. اما بررسي حسابي كه مالباختگان پول‌هاي‌شان را به آن واريز كرده بودند نشان داد اين حساب‌ها با مدارك جعلي باز شده است. از سوي ديگر چك‌ها را نيز يك پيك موتوري نقد كرده بود كه از ماجراي كلاهبرداري اطلاعي نداشت. در چنين شرايطي بازپرس پرونده مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهم را صادر كرد. از اين‌رو شهرونداني كه از متهم تحت تعقيب اطلاعاتي در اختيار دارند مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي 65226029و 09125252205تماس بگيرند يا به پليس آگاهي ويژه غرب استان تهران مراجعه كنند.

کد خبر 325393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha