سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح دو فوریتی اعلام قیمت آزاد بنزین خبر داد.

به گزارش مهر رفعت بیات نماینده زنجان در مجلس از تهیه طرح دو فوریتی اعلام قیمت آزاد بنزین خبر داد و گفت: این طرح به هیئت رئیسه مجلس تحویل شده است.

بیات در حاشیه جلسه علنی صبح امروز(3 مهر) مجلس در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بر اساس این طرح، دولت موظف می شود تا ظرف 15 روز قیمت آزاد بنزین را اعلام کند.

وی با بیان اینکه هدف از تهیه این طرح اجرای قانون مصوب مجلس است، گفت: تبصره 13 لایحه بودجه بر سهمیه بندی به همراه عرضه آزاد بنزین تاکید دارد که متاسفانه این تبصره به خوبی اجرا نمی شود به همین دلیل جمعی از نمایندگان مجلس اقدام به تهیه این طرح دو فوریتی کرده اند.

بیات گفت: بر اساس این طرح مردم می توانند بنزین مازاد خود را به دولت بفروشند.  نماینده زنجان به مشکلات مردم در تامین بنزین مازاد بر سهمیه اشاره کرد و گفت: نبود بنزین آزاد مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است و تا کنون قیمت بنزین خودروهای دولتی نیز به صورت شفاف مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت بنزین آزاد در کشورهای خارجی معادل 730 تومان است، گفت: اگر دولت از این کشورها بنزین را خریداری و به مردم بفروشد ارزی از کشور خارج نمی شود و دولت نیز در این راستا ضرر نمی کند.

در همین حال حمید رضا حاج بابایی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تا کنون طرحی در مورد الزام دولت به اعلام قیمت آزاد بنزین به هیئت رئیسه مجلس نرسیده است.

وی نیز در حاشیه جلسه علنی صبح امروز مجلس، در جمع خبرنگاران در مورد اظهارات رفعت بیات مبنی بر ارائه طرح دو فوریتی نمایندگان برای الزام دولت به ارائه بنزین آزاد، گفت: هیچ گونه طرح در این راستا تحویل هیئت رئیسه نشده است.

وی افزود: خانم بیات پیش نویس طرحی را به ما نشان داد که ماده واحده نداشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: هر طرحی پس از ارائه باید به اداره قوانین مجلس ارسال شود تا پس از بررسی قابلیت طرح در صحن علنی را داشته باشد.

کد خبر 32399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز