همشهری‌آنلاین: جزئیات نحوه رمزگذاری کارت سوخت و مرحله نخست ساماندهی جایگاه های عرضه سوخت به‌زودی آغاز می‌شود

به گزارش شانا، احمد تولایی-‌ معاون فنی طرح ملی کارت سوخت‌- با اشاره به فراهم شدن قابلیت رمز گذاری روی کارت هوشمند سوخت گفت: به‌زودی جزئیات روش رمز گذاری روی کارت های سوخت از طریق تبلیغات صدا و سیما و توزیع بروشورهای ویژه اعلام می شود.

معاون فنی کارت هوشمند سوخت همچنین از اجرای طرح تجهیز جایگاه‌های عرضه سوخت به تجهیزات خودکار خبر داد و افزود: در مرحله نخست، این مهم با استفاده از سیاست های ترغیبی اجرا می شود؛ به نحوی که جایگاه‌داران کشور درصورت به‌کارگیری تجهیزات خودکار، پاداش دریافت خواهند کرد. وی کنترل میزان سوخت ورودی و خروجی جایگاه‌ها را از مزیت های مهم راه اندازی این سیستم در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور ذکر کرد.

جمع‌آوری گازهای بنزین
در همین حال، به گفته یکی از مسئولان، بازیافت و تبدیل گاز بنزین در جایگاه‌های سوخت، از اتلاف حد اقل 210 میلیون  دلار بنزین در کشور جلوگیری می‌کند. مجتبی توسلی-‌مدیرعامل شرکت مهندسی نفت‌‌-با بیان این مطلب اظهار کرد: به‌طور معمول 7/‌0 درصد در هر لیتر بنزین بخار می‌شود که با در نظر گرفتن مصرف 60 میلیون لیتری بنزین در ایران، روزانه حدود 420 هزار لیتر بنزین تبخیر می‌شود.  وی افزود: با استفاده از فناوری بازیافت و تبدیل بخاربه بنزین، امکان جمع‌آوری 98 درصد بخارهای بنزین ممکن می‌شود.

به گفته او، هزینه این فناوری برای هر جایگاه به‌طور متوسط بین 30 تا 40 میلیون تومان محاسبه شده و در این نظام بخاراهای بنزین توسط مکنده‌هایی جذب، بازیافت و به بنزین تبدیل می‌شود.

کد خبر 38527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز