شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

کشورهای عضو ناتو تصمیم گرفته‌اند صورت مسئله را درباره بحران پناهجوها پاک کنند.

کشتی جنگی بن آلمان رهبری گروه مقابله با پناهجویان در دریای اژه را بر عهده دارد.

در‌حالي‌كه با ادامه ناآرامي‌ها در خاورميانه همچنان سيل پناهجويان ادامه دارد، ناتو با اعزام ناوهاي جنگي تصميم گرفته تا جلوي آوارگاني كه قصد دارند خودشان را به يونان برسانند بگيرد و آنها را از ميان دريا به تركيه بازگرداند.گاردين گزارش داده كه ناتو 3ناو جنگي با پشتيباني هوايي به درياي اژه اعزام كرده كه ماموريت‌شان رصد پناهجوها در دريا و مجبور‌كردن آنها به بازگشت به تركيه است. تصميم به اعزام كشتي‌هاي جنگي به درياي اژه با اين سرعت بي‌سابقه به‌حساب مي‌آيد.

به‌صورت معمول چند‌ماه طول مي‌كشد تا كشورهاي ناتو درباره چنين تصميم‌هايي به توافق برسند. اين يگان گشت دريايي از سوي آلمان رهبري مي‌شود و هواپيماهاي اعزام شده با عمليات هوايي به‌صورت شبانه‌روزي قايق‌هاي پناهجوهايي كه به اميد زندگي بهتر جانشان را در دست گرفته و در مسير يونان دل به دريا زده‌اند رصد مي‌‌كنند. تركيه و اتحاديه اروپا در آذرماه به توافقي درباره پناهجوها رسيدند كه آنكارا 3ميليارد يورو و برخي مشوق‌هاي سياسي را دريافت ‌كند و در ازاي آن، كنترل مرزهايش را افزايش دهد و پناهجويان را در خاك خود نگه دارد. مايكل فالون، وزير دفاع انگليس درباره اعزام ناوهاي جنگي گفت: براي نخستين بار است كه يك گروه مسئول بازگرداندن پناهجويان شده است. اين اتفاق تاكنون رخ نداده بود و اين يك پيشرفت مهم است.

براساس گزارش گاردين، ناوگان ناتو در درياي اژه توسط ناو بن آلمان رهبري خواهد شد و 2كشتي جنگي از تركيه و كانادا هم آن را همراهي خواهند كرد. كشورهاي اروپايي ماه‌هاست نگران رسيدن پناهجويان به خاك‌شان هستند. حالا آنها تصميم گرفته‌اند به زور متوسل شوند تا جلوي كساني كه از بمب و آتش فرار مي‌كنند را بگيرند و آنها را به مهلكه بازگردانند؛ موضوع اين است كه آرامش اروپا به‌هم نخورد.

کد خبر 324975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha