چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

کرمان - خبرنگارهمشهری: سرکارگر قدیمی که از مدت‌ها پیش وسوسه رسیدن به پول‌های مرد باغدار را در سر می‌پرواند، نقشه سیاهی طراحی کرد.

این مرد پس از ربودن مرد باغدار او را به قتل رساند، اما زمانی که قصد اخاذی 100 میلیون تومانی از خانواده وی را داشت از سوی پلیس شناسایی شد.

صبح 13 شهریور، زمانی که زنگ تلفن یکی از باغداران سرشناس پسته در رفسنجان به صدا درآمد وی از پشت گوشی صدای سرکارگر قدیمی خود را شناخت که قرار بود برای جمع‌آوری محصول امسال تعدادی کارگر روزمزد استخدام کند.

وقتی سرکارگر قدیمی از باغدار میانسال خواست برای بردن کارگرها به کرمان بیاید، مرد باغدار سوار وانت خود شد و به طرف کرمان به راه افتاد.

تماس مرموز
2 روز از رفتن مرد باغدار به کرمان می‌گذشت، اما هنوز از او خبری نبود. فرزندان وی که نگران حال پدرشان بودند وقتی نتوانستند خبری از پدرشان به دست بیاورند، به کلانتری 11 رفسنجان رفتند و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

با گذشت 2 روز از این ماجرا در حالی که هنوز ردی از باغدار گمشده به دست نیامده بود وی با فرزندانش تماس گرفت و گفت  چند مرد مسلح او را ربوده و برای آزادی وی 100 میلیون تومان پول نقد می‌خواهند.

وقتی فرزندان مرد باغدار، کارآگاهان پلیس آگاهی رفسنجان را در جریان تماس مرموز قرار دادند، تیمی از مأموران برای آزادی مرد ربوده شده وارد عمل شدند.

از آنجا که مرد ربوده شده در تماس‌های بعدی از فرزندانش خواسته بود مبلغ مورد نظر را به محلی در کرمان ببرند، کارآگاهان پلیس آگاهی رفسنجان با همکاری کارآگاهان کرمان به ردیابی تماس‌ها پرداختند، اما تمامی تماس‌ها از کیوسک‌های تلفن همگانی صورت می‌گرفت و زمان مکالمه آن‌قدر کوتاه بود که پلیس نمی‌توانست ردی از آدم ربایان به دست آورد.

رد پای سرکارگر قدیمی
آدم‌ربایان که قصد داشتند با تماس‌های مختلف و تغییر محل‌های قرار مطمئن شوند پلیس وارد ماجرا نشده است، در آخرین تماس از فرزندان گروگان خود خواستند برای تحویل پول‌ها به ارتفاعات روستای صاحب‌آباد از توابع بردسیر بروند.

مأموران در بررسی‌های خود دریافتند این روستا محل زندگی سرکارگر قدیمی مرد باغدار به نام قاسم است و بنابراین فرضیه حضور این مرد در ماجرای گروگانگیری مطرح شد.

با به دست آمدن این اطلاعات، از آنجا که احتمال می‌رفت گروگانگیران قصد دارند با کمین در ارتفاعات روستا، تمامی حرکات خانواده مرد ربوده شده را زیر نظر بگیرند، مأموران از فرزندان مرد ربوده شده خواستند به بهانه‌ای از حضور در این محل خودداری کنند و به این ترتیب آدم‌ربایان در تماس بعدی خود محل قرار را در یکی از خیابان‌های کرمان تعیین کردند.

 کارآگاهان پلیس آگاهی، این محل را به محاصره خود درآوردند و شامگاه 25 شهریور پس از آن‌که به رفتار 2 موتور سوار در این محل ظنین شدند، در یک عملیات غافلگیرانه هر دوی آنها را دستگیر کردند.

با کشف یک قبضه  کلاشینکف از مردان موتور سوار، آنها به اداره پلیس انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به ربودن مرد باغدار با همدستی سرکارگر قدیمی اعتراف کردند.در حالی که متهمان مدعی بودند، سرکارگر قدیمی همراه 2نفر از همدستانش، گروگان 52 ساله را در جنگل‌های اطراف کرمان زندانی کرده‌اند، مأموران مخفیگاه آنها را محاصره کرده و در یک عملیات ضربتی سردسته باند را به همراه 2همدست دیگرش دستگیر کردند.

اعتراف به جنایت
با کشف یک قبضه سلاح کلاشینکف در مخفیگاه متهمان، بازجویی از آنها آغاز شد و سرکارگر قدیمی در این بازجویی‌ها پرده از راز قتل مرد باغدار برداشت.

این مرد بی‌سواد که شغل اصلی‌اش چوپانی است و در فصل جمع‌آوری پسته برای مرد باغدار کارگر استخدام می‌کرد، به مأموران گفت: به طمع پولدار شدن و وسوسه رسیدن به ثروت میلیونی، نقشه ربودن مرد باغدار را طراحی کردم و با همدستی 4 نفر از دوستانم این نقشه را عملی کردم؛ او را به منطقه خلوتی کشانده و به گروگان گرفتیم.

اما چند روز پیش زمانی که مرد باغدار من را شناسایی کرد و فهمید عامل اصلی این گروگانگیری من هستم، او را به نزدیکی چاهی که در عمق جنگل وجود داشت بردم و پس از به قتل رساندن وی، جسدش را به داخل چاه انداختم.

پس از اعترافات این مرد، مأموران موفق شدند جسد بی‌جان مرد باغدار را از دل چاه خارج کنند و به این ترتیب متهمان با صدور قرار بازداشت برای ادامه تحقیقات روانه زندان شدند.

کد خبر 32539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز