شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

سردار علی‌اشرف نوری: با وجود تفاوت در ماهیت و سازمان نیروی مقاومت بسیج با سپاه پاسداران، رسالت و مأموریت بسیج نیز هم‌چون سپاه، دفاع از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است و در واقع آن‌ها دراین امر مهم وظایف‌ مشترکی دارند و هردو، هر جا که لازم باشد برای دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند.

هرچند سپاه پاسداران به دلیل شرایط ویژ‌ه‌ای که در دهه اول انقلاب به وجود آمد، بیشتر شکل امنیتی و انتظامی به خود گرفت، اما پس از پایان جنگ و با اشارات و هشدار‌های رهبر معظم انقلاب درباره شبیخون فرهنگی، انتظارات از مجموعه سپاه شکل متفاوتی به خود گرفت و سپاه درحوزه‌هایی جدید  نیز عهده دار تکالیفی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران روز گذشته در مراسم تودیع فرمانده نیروی مقاومت بسیج با بیان انتظارات فرماندهی کل قوا از سپاه پاسداران، توجه به مأموریت‌های بسیج را دربدنه سپاه به منظور نیل به آمادگی برای برخورد با تهدیدات گوناگون گوشزد کرد.

چرا که باید ضمن بهره‌گیری از توان دیگر بخش‌های سپاه برای آزادسازی توان اشغال شده بسیج در بخش‌های امنیتی و دفاعی، از فرصت ایجاد شده به منظور گسترش و رشد حوزه‌‌های علمی و فرهنگی که مدنظر مقام معظم رهبری است،‌ بهره برد.

شاید انتصاب فردی که سابقه 16سال مدیریت و فرماندهی در نیروی مقاومت بسیج را داراست به‌عنوان رئیس ستاد مشترک سپاه از سوی رهبر معظم انقلاب به منظور استفاده از توانایی‌های فراوان دیگر سپاه به منظور آزادسازی این فرصت‌ها در بسیج باشد.

از سوی دیگر کوچک سازی همراه با چابک سازی ساختار نیروی مقاومت بسیج و کم کردن سلسله مراتب طولی در سازمان نیروی مقاومت، از جمله راهکار‌های مفید و قابل توجهی است که در صورت برنامه ریزی و انجام کارشناسی‌‌های لازم می‌تواند به رشد فعالیت‌ها و مأموریت‌های بسیج که امروز با توجه به ماهیت تهدیدات علیه نظام اسلامی وجود دارد، بکار گرفته شود.

*مسئول روابط عمومی و تبلیغات
نیروی مقاومت بسیج

کد خبر 32704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز