یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

سردار سیدمسعود جزایری: اینک بسیج؛ زمان: 5 آذر 58، مکان: بیت حضرت امام خمینی، سخنران: حضرت روح الله، مستمعین: جمعی از پاسداران

امام که از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از آمریکا و شیطنت‌هایش می‌گفتند و هر بار از دریچه‌ای نو، در این جلسه هم حرف اصلی شان نقشه‌های شیطان بزرگ علیه اسلام و انقلاب اسلامی بود. و این که اگر متحد نباشیم و اگر دیر بجنبیم برای همیشه تا آخر از بین خواهیم رفت.

می‌فرمود: همه باید یکصدا باشند. سرو صدای امروز، فقط مقابله با آمریکاست. و بعد ادامه دادند: یک مملکت بعد از چند سالی که 20میلیون جوان دارد باید 20میلیون تفنگدار داشته باشد و 20میلیون ارتش داشته باشد و یک چنین مملکتی آسیب پذیر نیست و مردم دلسوخته و مسلمان پاکباخته که دل در گرو عشق به انقلاب و هدف‌های والای آن داشتند، با آمادگی و قصد و اراده خلل ناپذیر جهت پاسداری از دستاوردهای انقلاب، گروه‌های مقاومت مردمی را درپایگاه‌های بسیج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکیل دادند.

و این‌گونه بسیج زاده شد، اگرچه بسیج عمدتا به عنوان یک نیروی دفاعی عمومی مطمع نظر می‌باشد و در دوران جنگ تحمیلی کارکرد اصلی‌اش دفاع مسلحانه در برابر دشمن بود، لیکن این پدیده از همان زمان پیدایش و به مرور از نوع گسترده‌ای و عملکرد متنوع برخوردار بود در عین حال دچار تغییرات زیادی به خصوص در سازمان و تشکیلات شده است.

لذا یکی از ویژگی‌های جالب توجه این نهاد را باید در انعطاف پذیری بی‌حد و حصر آن دانست.

به طوری که در دانشگاه، در مدرسه، در کارخانه، در مزرعه،‌ در پژوهشگاه‌ها و در اندیشگاه‌ها آن را می‌توان مشاهده کرد. کارکردهای بسیج، اینک به گونه‌ای عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد؛ این عمق راهبردی یعنی اقیانوس مردم.

در این سالگرد مقدس کاش حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی در قید حیات بود و می‌دید که جمهوری اسلامی ایران به برکت بسیج چون شیر در مقابل خصم ایستاده است. هرچند می‌دانیم که امام از این همه مطلع و دعاگوی بسیج است.

*معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی
ستاد کل نیروهای مسلح

کد خبر 37557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز