همشهری آنلاین: رئیس سازمان غذا و دارو از کسانیکه در انتظار اقدامات دیگران دست روی دست گذاشته اند تا صرفا مجری سیاست‌های تدوین شده باشند، انتقاد کرد.

دکتر رسول دیناروند

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پايگاه خبري سازمان غذا و دارو، دكتر رسول ديناروند افزود: اگر ما کار نکنیم و به تماشاچی بدل شویم، در قبال سلامت مردم مسئول خواهیم بود و فردا روزی بخاطر فعالیت‌هایی که می‌توانستیم انجام دهیم و فرصت سوزی کردیم، مورد سوال جدی قرار خواهیم گرفت.

او گفت: به عنوان نمونه، اگر قرار است اسید چرب حذف شود و مصرف نمک در جامعه کاهش یابد و مثلا مصرف شکر در نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌ها و نکتار به حداقل برسد، این سازمان غذا و دارو است که باید ضمن تعریف برنامه، فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را مدیریت کند.

رييس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: بر همکاران ما در حوزه غذای سازمان، فرض است که اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری ازبیماری‌های غیرواگیر،در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با نیرو های متخصصی که در اختیار دارند و یا تربیت می‌کنند و همچنین با استفاده از پتانسیل های مناسبی که در معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور وجود دارد در یک حرکت تشکیلاتی منسجم از حداقل فرصت باقی مانده، حداکثر بهره را در جهت ارتقاء سلامتی آحاد مردم بکار برند.

ديناروند گفت: بیماری‌های غیرواگیر را می‌توان با کنترل زیرساخت‌ها از جمله تحرک و فعالیت کاهش داد، این ضرورت ایجاد شده تا در سیاستگذاری و برنامه ریزي‌ها ی خود، تمهیدات لازم براي افزایش تحرک افراد جامعه اندیشیده شود تا از بسیاری بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری شود.

کد خبر 327233

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha