مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: گرچه به دلیل برخی کمبود‌ها شرمنده هستیم ولی به هر حال امیدواریم که طرح‌های ما در قالب تحول نظام سلامت یکی پس از دیگری به اجرا در آید.

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی ضمن قدردانی از حمایت‌های رییس جمهور و مجلس و نیز معاونت درمان در تجهیز این تخت‌ها گفت: تخت‌های ویژه به تخت‌های نجات معروف هستند و برای تجهیز و راه‌اندازی هر کدام از تخت‌ها بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه نیاز دارد و تاکنون 700 میلیارد تومان برای راه اندازی 1714 تخت، هزینه شده است.

وی افزود: این تعداد تخت ها به اندازه یک سوم و 30 درصد آنچه که مورد نیاز است، بوده است.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: 41 شهر از 201 شهرهایی که تخت‌های مراقبت‌های ویژه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، در نقاط محروم هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو محرومترین مناطق کشور از نظر خدمات است، اظهار امیدواری کرد که در این زمینه به جایگاه رفیع برسیم.

وزیر بهداشت گفت: گرچه به دلیل برخی کمبود ها شرمنده هستیم ولی به هر حال امیدواریم که طرح های ما در قالب تحول نظام سلامت یکی پس از دیگری به اجرا در آید.

دکتر هاشمی گفت: خوشحال هستیم که شرایط از نظر اقتصادی در حال تغییر است ولی امیدواریم در دوره پساتحریم با حمایت و کمک های مجلس قدم های بیشتری در این زمینه برداریم.

وزیر بهداشت ضمن قدردانی از کمک ها و توجه مجلس به حوزه سلامت، گفت: سلامت جزو اولویت های زندگی امروز بشر است .
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم باید مراقب سلامت خود باشند و باید بهداشت عمومی را رعایت کنند تا بیمار نشوند و اگر بیمار شدند باید خدمات ما خوب باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت آنچه که باعث آسودگی می شود حمایت مالی است و اگر بخواهیم جز بیماری رنج دیگری نباشد باید نظام بیمه ای و منابع مالی در این حوزه پایدار شود تا مردم آرامش و آسایش داشته باشند و این جز خواسته های امام و رهبری و آرزوی شهدا است.
دکتر هاشمی گفت: در تخت های مراقبت های ویژه که امروز افتتاح می شود مهم ترین محور خدمت پرستاران این بخش ها هستند چراکه سخت ترین کارها را دارند.

وی گفت: به طور متعارف باید به ازای هر تخت بیش از دو پرستار باشد اما متاسفانه در حال حاضر در این بخش ها به ازای هر چند تخت یک پرستار وجود دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نیروی انسانی مهم است، گفت: باید سعی شود تا با هماهنگی سازمان مدیریت مشکل کمبود نیروی انسانی برطرف شود.

دکتر هاشمی همچنین از پرستاران تخت های ویژه نیز قدردانی کرد و افزود: بزرگترین اجر در سیستم ما برای آنهاست.

دکتر هاشمی در پایان ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم اظهار امیدواری کرد در سالهای آینده طرح های بسیار ارزنده ای به بهره برداری برسد.

کد خبر 327830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha