سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خبر تصمیم ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه برای خروج نیروهای اصلی این کشور از سوریه از امروز سه‌شنبه ۲۵ اسفند، سخنگویان کاخ سفید را به شدت شوکه کرد به نحوی که از هرگونه اظهارنظر درباره این مسئله خودداری کردند.

putin

 این تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای جاش ارنست و جان کربی، سخنگویان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا به شدت غافلگیر‌کننده بود و این خبر در حالی به اطلاعشان رسید که در کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه‌ای در واشنگتن در حال گفت‌وگو با رسانه‌ها بودند.

کربی در پاسخ به سوالی در این خصوص اظهار داشت: پیش از این‌که نزد شما حاضر شوم، از این مسئله اطلاعی نداشتم و می‌خواهم از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کنم تا زمانی که بتوانم آن را بررسی و ارزیابی کنم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم،جاش ارنست نیز در واکنش به این خبر گفت: خبرها در این مورد را نشنیده‌ام و در این لحظه برایم دشوار است که پیش‌بینی کنم این تصمیم چه تاثیری بر مذاکرات سوریه خواهد گذاشت و تغییرهاي حاصل از این حرکت چه خواهند بود. به همین دلیل باید اهداف روسیه از این اقدام بررسی شوند.

سخنگوی کاخ سفید بدون ارائه نظرمشخصی گفت باید دقیقا هدف پوتین از ان کار را بدانیم.

ارنست البته بر اثر ادامه روند حمله‌هاي هوایی روسیه در سوریه در دشوار کردن دستیابی به گذار سیاسی تاکید کرد و گفت: ارزیابی این موضوع که خروج نیروهای روسیه چه تاثیری بر مذاکرات صلح دارد دشوار است و نمی‌توانم بگویم که آیا این تصمیم در نتیجه توافق با طرف آمریکایی بوده است یا خیر.

کد خبر 328294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha