همشهری آنلاین: سخنگوی وزیر بهداشت از اجباری شدن آزمایش‌های تایید سلامت رانندگان خبرداد و گفت:‌ براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، آزمایش‌های اجباری برای تایید سلامت رانندگان و وسایل حمل و نقل عمومی از امسال اجرا می‌شود.

حریرچی

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر ايرج حريرچي، در اولين نشست خبري خود با رسانه‌ها اظهار داشت : در ايران، به دليل، میزان بالای تصادقات رانندگی حدود هفت درصد از درآمد ناخالص ملی که بر مبنای قیمت‌های سال 93 حدود 710 هزار میلیارد ریال است، برای درمان آسیب دیدگان تصادفات و معلولیت آن هزینه می‌شود. اين رقم از متوسط جهانی هم بسیار بالاتر است.

  • گلايه وزارت بهداشت از بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي خصوصي

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعطیل بودن درمانگاه ها و بیمارستان های خصوصی در ایام نوروز گلایه کرد.
حريرچي گفت: از مراکز خصوصی گله مند هستیم زیرا برخلاف خواست وزارت بهداشت در ایام نوروز، اکثر این مراکز تعطیل بودند و باعث شدند بار و فشار بيشتري به بیمارستان‌های دولتی وارد شود و مردم برای گرفتن خدمات درمانی مدت‌ها در انتظار بمانند.
او افزود : نمی‌شود که بخش خصوصی ادعا کند که 80 درصد درمان بیمار سرپایی را به مردم ارائه مي‌کند ولی در 20 روز از سال که مردم در مسافرت هستند و خدمات درمانی بیشتری، نیاز دارند ارائه خدمات را تعطیل کنند.

  • وضعيت تعرفه‌هاي پزشكي

سخنگوي وزير بهداشت درباره وضعیت تعرفه‌های پزشکی سال 95، گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، مجموعه شورای عالی بیمه و دولت مکلف هستند که تعرفه را قبل از سال جدید و با قیمت واقعی مشخص کنند. در این زمینه وزارت بهداشت از آبان ماه پیشنهادات خود را ارائه داده و در شورای عالی بیمه نیز مذاکراتی انجام شده است.

حريرچي افزود: پیشنهادات متعددی را با سناریوهای متعدد درباره نحوه تامین منابع لازم و میزان افزایش تعرفه‌ها ارائه داده‌ایم و بر این اساس امیدواریم دوستان در شورای عالی بیمه زودتر به نتیجه برسند.

  • بدي بيمه‌ها به بيمارستان‌ها

قائم مقام وزير بهداشت گفت: تا آخر اسفند سال، گذشته بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی 12 هزار و 930 میلیارد تومان برای خدمت رسانی به مردم هزینه کردند که اسناد مالی 10 هزار و 755 میلیارد تومان آن به بیمه‌ها ارسال شد.

او افزود: دو سازمان بیمه اگر اصلی شامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان در مجموع در سال 94، چهار هزار و 524 میلیارد تومان از این هزینه ها را پرداخت کردند و 6 هزار و 230 میلیارد تومان از هزینه های سند شده را به وزارت بهداشت پرداخت نکردند و اسناد حدود دو هزار میلیارد تومان دیگر نیز به زودی به بیمه‌ها ارائه می شود.

حريرچي گفت : سازمان تامین اجتماعی حدود 60 درصد از بدهی خود را پرداخت کرده است اما سازمان بیمه سلامت عقب تر است و از پنج هزار و 424 میلیارد تومان بدهی اعلام شده فقط یک هزار و 532 میلیارد تومان را پرداخت کرده اند.

او افزود: تاخیر بیمه‌ها باعث شده است تا برای پرداخت اضافه کار و کارانه پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستانی شرمنده کارکنان بیمارستان‌ها شويم به خصوص این که از بسیاری از پزشکان مطابق قانون خواسته ایم تمام وقت در بخش بیمارستان دولتی باشند و مطب خود را تعطیل کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: کلیدی‌ترین مشکل ما که نظام سلامت را شدیدا تحت تاثیر قرار داده، تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالباتمان است.

  • تجمیع بیمه‌ها اجتناب ناپذیر است

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد تجمیع بیمه‌ها گفت: تجمیع بیمه‌ها اجتناب‌ناپذیر است . بر اين اساس، وزارت بهداشت پیشنهادهای مختلفی را ارائه داده که امیدواریم خیلی زود به نتیجه برسد.

  • سال 95، سال طلایی برای وزارت بهداشت

حریرچی گفت:‌ امسال از نظر بهره‌برداری از تخت‌های بیمارستانی جدید، طلایی‌ترین سال کشور خواهد بود. از نظر کلینیک‌های ویژه‌ای که خدمت‌رسانی کنند و نظام ارجاع را عملیاتی مي‌کنند هم استثنایی‌ترین سال خواهد بود .

  • آخرين جزئيات فوت بهیار زاهدانی

سخنگوي وزير بهداشت به خبر فوت بهیاری زاهدانی در شیفت کاری خود که گفته شده بود به دلیل فشار کاری زیاد فوت کرده اشاره کرد و گفت: اولا که به خانواده این فرد تسلیت می‌گوییم. البته این همکار ما بعد از شش روز مرخصی به سر کار آمده است و این حادثه نیز در ابتدای شیفت‌شان اتفاق افتاده است و تمام بخشی که این همکارمان در آن فعالیت داشته تنها یک بیمار داشته است.  علت فوت وی برای ما دقیقا مشخص است اما  مجاز نیستیم که علت را اعلام کنیم. بنابراین نباید این موضوع را به چیزهای دیگری نسبت دهیم.

  • شایعه استعفای وزیر بهداشت دروغ 13 بود

قائم مقام وزیر بهداشت درباره شایعه استعفای وزیر بهداشت نیز گفت: نمی‌دانم منشا این شایعه کجاست اما وزیر بهداشت براي بهبود وضعیت سلامت مردم از آبرو، مال و جان خود گذشته است. او هفت روز هفته 24 ساعته پای کار است. اين شايعه، دروغ روز سيزده بود.

  • پیگیر وضعیت حادثه دیدگان «منا» هستیم

حريرچي گفت: پیگیر وضعیت حادثه دیدگان «منا» هستیم. ناراحتی‌های ناشی از حادثه منا، جزو مسائلی است که هرگز فراموش نمی‌شود.

کد خبر 329482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha