همشهری آنلاین: تصور کنید می‌توانید در صحنه فیلم‌برداری یکی از فیلم‌های مشهور شرکت دیزنی حضور داشته‌باشید،‌فیلم پرطرفداری مانند اپیزود هشتم جنگ‌های ستاره‌ای به کارگردانی ریان جانسون.

دوربین

براساس گزارش Cnet، اين تصور به زودي براي همه به واقعيت تبديل خواهد‌شد زيرا شركت ديزني مالك اصلي مجموعه فيلم‌هاي جنگ‌هاي ستاره‌اي قصد دارد از دوربين 60 هزار دلاري واقعيت مجازي يا VR  شركت نوكيا براي بردن طرفداران اين فيلم به پشت صحنه فيلم‌برداري استفاده كند.

دوربين نوكيا Ozo دوربيني 360 درجه بوده و يكي از چندين دوربين جديدي است كه به صورت خاص براي فيلم‌سازي واقعيت مجازي طراحي و ساخته شده‌است. اين دوربين داراي هشت لنز در هشت جهت مختلف است و مي‌تواند با استفاده از اين لنزها تصاويري كروي شكل و سه‌بعدي را ثبت كند به اين شكل فرد با حركت دادن سر خود مي‌تواند به هر جهت و زاويه‌اي نگاه كرده و صحنه‌هاي مورد نظرش را ببيند. به اين شكل تنها كافي است كاربر يك هد‌ست VR بر سر بگذارد تا حس كند در پشت صحنه فيلم جنگ‌هاي ستاره‌اي يا اينيانا جونز حضور دارد.

با اين‌همه مشخص نيست شركت ديزني از اين دوربين دقيقا براي تصويربرداري از پشت‌صحنه كداميك از فيلم‌هايش استفاده كند، اما بدون شك قصد دارد تجربه حضور در پشت‌صحنه فيلم‌هاي مشهورش را با طرفدارانش به اشتراك بگذارد.

يكي از اولين ويديو‌هايي كه ديزني توسط اين دوربين تهيه كرده‌است، تجربه حضور در مراسم فرش قرمز فيلم جديد اين شركت،‌كتاب جنگل بوده‌است. 

رمزي هايدامسو مدير فناوري شركت ديزني مي‌گويد اين دوربين تنها موضوعي فرعي از فيلم‌هاي ديزني نخواهد‌بود و قرار است از آن براي توليد آزمايشي محتوا در زمينه‌هاي مختلف استفاده شود.

کد خبر 331874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha