همشهری آنلاین: دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حاشیه‌ «فروم جامعه اطلاعاتی ۲۰۱۶ ژنو» با همتایان خود از کشورهای الجزایر، ارمنستان و اوگاندا دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار واعظی با وزرای ارتباطات الجزایر، ارمنستان و اوگاندا
  • توافق برای همکاری ایران و ارمنستان در حوزه امنیت سایبری

دکتر محمود واعظی در حاشیه‌ «فروم جامعه اطلاعاتی 2016 ژنو» با گاگیک بیگلریان، وزیر ارتباطات و حمل و نقل جمهوری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر ارتباطات کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌ ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای توسعه روابط و همکاری فی مابین با کشور ارمنستان در حوزه‌ی ICT را دارد.

وزیر ارتباطات ایران با برشمردن برخی ظرفیت‌های کشور ما، افزود: ایران و ارمنستان می‌توانند در حوزه‌هایی مانند امنیت سایبری، تحقیق و پژوهش، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار با هم تبادل تجربه کنند.

واعظی تبادل ترافیک بین‌الملل بین دو کشور که اخیراٌ و در خلال ارتباط فی مابین برقرار شده است را گامی موثر توصیف کرد و گفت: با این شرایط می‌توانیم تعرفه‌های بین‌المللی مکالمات مردم ایران و ارمنستان را کاهش دهیم.

وزیر ارتباطات ایران بر زمینه‌های دیگری جهت همکاری ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: حوزه‌ پست و پست بانک از جمله حوزه‌هایی است که می‌توانیم در آنها به گسترش روابط بپردازیم.

در این دیدار وزیر ارتباطات ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر ارتباطات ایران و برنامه‌ریزی برای همکاری با ایران، از دکتر واعظی برای سفر به ایروان دعوت کرد.

  • تبادل نظر وزرای ارتباطات ایران و اوگاندا در خصوص حاکمیت جهانی بر اینترنت

دکتر واعظی در ادامه ديدار با همتايان خود، در ديدار با وزیر ارتباطات اوگاندا، با اشاره به برخی سیاست‌های دولت تدبیر و امید، گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید توسعه روابط و همکاری فی‌مابین با کشورهای آفریقایی است.

وزیر ارتباطات ایران با برشمردن برخی ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌ی ICT، افزود: ایران آمادگی دارد در حوزه‌هایی مانند امنیت سایبری، تحقیق و پژوهش، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم‌افزار و سخت‌افزار با کشور اوگاندا تبادل تجربه کند.

در این دیدار طرفین در خصوص حاکمیت جهانی بر فضای مجازی و اینترنت بحث و گفتگو کردند.

  • گفت‌وگوی وزرای ارتباطات ایران و الجزایر برای افزایش همکاری‌های ارتباطی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران همچنين در ديدار با وزیر ارتباطات الجزایر، با مطرح کردن بحث حاکمیت اینترنت در جهان، گفت: از سوی برخی کشورهای عضو اتحادیه موضوع واگذاری حاکمیت اینترنت به بخش خصوصی مطرح شد که باید این اتفاق تحت نظارت دولت‌ها باشد.

واعظی با اشاره به روابط سیاسی خوب ایران و الجزایر، گفت: بسیار علاقه‌مندیم که سطح روابط دو کشور در همه حوزه‌ها و از جمله در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گسترش بیشتری یابد.

وی افزود: مشترکات تاریخی و فرهنگی ایران و الجزایر می‌تواند زمینه تبادل تجربیات و کارشناسان و متخصصان فنی دو طرف را به وجود آورد.

واعظی با برشمردن برخی ظرفیت‌های ایران، افزود: ایران آمادگی دارد در همه حوزه‌های مرتبط با ICT با کشور دوست و برادر الجزایر تبادل تجربه و همکاری کند.

در این دیدار وزیر ارتباطات الجزایر هم آمادگی کشورش را برای گسترش روابط در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ایران اعلام کرد.

کد خبر 332876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha