دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دکتر حمیدرضا اردلان، رئیس یونیماى (UNIMA) ایران در بیست و دومین کنگره جهانى یونیما، به عضویت در کمیته اجرایی و ریاست کمیته حفاظت از میراث این اتحادیه انتخاب شد.

حمیدرضا اردلان

بيست و دومين كنگره يونيما - اتحاديه بين المللي نمايشگران عروسكي- در حالي از 7 تا 16 خرداد 1395 ( ٢٧ مى تا ٥ جون 2016) با حضور نمايندگان بيش از 100 كشور عضو از 5 قاره، در تلوزا - اسپانيا برگزار شد كه طي انتخاباتي دكتر حميدرضا اردلان، به عضويت در كميته اجرايي (The Executive Committee) و رياست كميته حفاظت از ميراث (Heritage Conservation) اين اتحاديه در آمد.

اين اتحاديه به عنوان قديمي‌ترين سازمان بين‌المللي تئاتر در جهان، يك نهاد غيرانتفاعي و وابسته به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (UNESCO) است.

يونيما هر چهارسال طي برگزاري انتخاباتي با حضور نمايندگان 100 كشور عضو، 18 نفر را در قالب كميته اجرايي و رؤساي 16 كميته تخصصي، براي مديريت اين اتحاديه به مدت 4 سال انتخاب مي‌كند كه در اين دوره حميدرضا اردلان تا سال 2020 به عنوان يكي از اين 18 نفر انتخاب شد.

از جمله ديگر برنامه‌هاي اين كنگره ارائه گزارش كميته اجرايي، كميته‌ها و مراكز ملي بود كه در اين بخش هم گزارش يونيماي ايران به عنوان يكي از بزرگترين و فعال‌ترين مراكز ملي كه در 15 استان كشور دفتر استاني نيز دارد، مورد استقبال حاضرين قرار گرفت.

همچنين، در كنگره جهانى يونيما در چنگدو -چين در سال 2012 نيز رئيس يونيماي ايران، طرح تأسيس كميته توسعه استراتژيك يونيماى جهانى را بر اساس مدل توسعه يونيماى ايران تهيه و پيشنهاد داده بود كه به تصويب نمايندگان يونيما از سراسر جهان رسيد و هم اكنون در كنار كميته‌هاي تخصصي يونيما زير نظر هيأت مديره يونيماي جهاني فعاليت مي‌كند.

 "مبارك يونيما" -مركز ملي اتحاديه بين‌المللي نمايشگران عروسكي در ايران- در حدود سه دهه سابقه فعاليت دارد كه عضويت ايران در كميته اجرايى و رياست كميته حفاظت از ميراث اين اتحاديه جهاني، مي‌تواند دستاورد‌هاى فراوانى براى فرهنگ و هنر ايران به ويژه تئاتر عروسكى اين سرزمين به همراه داشته باشد.

کد خبر 336150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha