همشهری آنلاین: سرویس میراث فرهنگی و گردشگرى خبرگزاری مهر ١٨خرداد با انتشار گزارشی مدعی شد که با حکم بازرسی کل کشور ساختمان بنیاد سینمایی فارابی در عمارت تاریخی قوام السلطنه تخلیه خواهد شد.

فارابی

‎به گزارش كانال روزنامه سينما اين در حالي است كه اصل گزارش مذكور پيش از آن در روزنامه فرهيختگان به چاپ رسيده و آنچه در گزارش خبرگزاري مهر منتشر شده بدون درج منبع گزارش و صرفا با انتخاب گزينشي اظهارات مدير موزه آبگينه و مديركل امور موزه هاي سازمان ميراث فرهنگي بوده است، در حاليكه گزارش روزنامه فرهيختگان شامل اظهارات عليرضا تابش مديرعامل بنياد سينمايي فارابي نيز بود كه علت سانسور اين بخش از گزارش ، توسط خبرگزاري مهر نامعلوم است.

آنچه در پي مي‌آيد بخشى از متن اظهارات عليرضا تابش است:

‎بنیاد سینمایی در سه دهه گذشته در این بنا مستقر شده و به این ترتیب خانه قوام‌السلطنه به‌عنوان برند فرهنگی بنیاد سینمایی شناخته می‌شود. از طرفی کاربری این عمارت ابتدا فرهنگسرا بوده و سازمان میراث فرهنگی هم در این سال‌ها مطالبه‌ای بابت تخلیه آن نداشته است. اما یک سری نهاد‌های نظارتی درباره چگونگی بهره‌برداری بهینه میراثی از این فضا نکاتی را مطرح کردند که در مدیریت جدید بنیاد سینمایی این نکات و استانداردها مورد توجه قرار گرفته است.سال‌هاست بنیاد فارابی زندگی مسالمت‌آمیزی با موزه آبگینه دارد و تا امروز سازمان میراث فرهنگی و موزه آبگینه مطالبه‌ای نداشته‌اند. امروز بسیاری از سازمان‌ها در بناهای تاریخی مستقرند و این نگاه اشتباه است که یک ساختمان تاریخی باید فقط تبدیل به موزه شود. این نوع نگرش در هیچ جای دنیا علمی نیست

کد خبر 336492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha