همشهری انلاین: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مراجعه ۳۲۵ تن به بیمارستان‌های استان به دلیل آلودگی هوا بر اثر ورود ریزگردها در روزهای جمعه و شنبه خبر داد.

۳۲۵ کرمانشاهی به دلیل آلودگی هوا به بیمارستان‌ها مراجعه کردند

به گزارش ايرنا، دکتر "ساره محمدی" یکشنبه شب گفت: این آمار مربوط به 48 ساعت گذشته بوده و روز شنبه کرمانشاه با اوج آلودگی هوا در ماه اخیر مواجه بوده است.

وی اظهار کرد: از 325 مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان، 10 تن به دلیل وضعیت جسمانی نامناسب براثر تنفس در هوای آلوده بستری شده‌اند.

محمدی با اشاره به آلودگی هوا اظهار کرد: افرادی که به مشکلات ریوی، آسم و یا قلبی مبتلا هستند سعی کنند در هوای آلوده از منزل خارج نشوند و در غیر این صورت از ماسک استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نوشیدن مایعات زیاد در افطار تا سحر تاکید کرد و افزود: نوشیدن شیر، مصرف میوه و سبزی‌های تازه در کاهش آثار سوء برجای مانده از ریزگردها در بدن تاثیرگذار است.

کیفیت هوای کرمانشاه روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در وضعیت بحران قرار داشت.

از ابتدای سال جاری تاکنون، هوای کرمانشاه 9 روز در حالت هشدار و یک روز در حالت اضطرار و دو روز در وضعیت بحران قرار داشته است.

شهروندان کرمانشاه در سال 94 هم، 36 روز در هوای خارج از استاندارد نفس کشیدند که 33 روز از آن شرایط هشدار و سه روز هم وضعیت اضطرار را تجربه کردند.

کد خبر 337642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha