سه‌شنبه یکم تیر، نخستین اوراق گواهی سپرده کالایی جو در بورس کالای ایران عرضه شد.

محمد اسکندری

طبق اعلام بورس كالاي ايران، در نخستين روز عرضه و درپي استقبال فعالان بازار كشاورزي، 10هزار تن جو دامي كشاورزان استان‌هاي تهران و قزوين در قالب گواهي سپرده كالايي به فروش رفت.محمد اسكندري معاون بورس كالا در اين‌باره گفت: در نخستين روز عرضه جو دامي كشاورزان استان تهران و قزوين، 10 هزار و 320تن از اين محصول به قيمت 7600ريال در هر كيلو و به ارزش 78.4ميليارد ريال در بورس كالا فروخته شد.

اين محصول از 5انبار در اين استان‌ها مورد معامله قرار گرفت كه 3 انبار در استان قزوين با 9436تن و 2 انبار در استان تهران با 885 تن محصول از نخستين نمادهاي معاملاتي اين محصول بودند. وي توضيح داد: به‌دنبال اعلام سياست‌هاي دولت مبني بر توقف ثبت سفارش جو وارداتي و همچنين پايان تخصيص ارز مبادله‌اي به واردات اين محصول، خريداران محصول جو دامي براي خريد از تابلوي معاملات بورس كالاي ايران اقدام كردند. او افزود: طبق مصوبه هيأت وزيران در هفتم ارديبهشت‌ماه امسال، همه محصول جو و ذرت سراسر كشور در قالب طرح قيمت تضميني و عرضه در تابلوي بورس كالا معامله مي‌شود. اين طرح سال گذشته به شكل آزمايشي براي محصول جو كرمانشاه و ذرت خوزستان به شكل موفق انجام شد.

معاون بورس كالاي ايران با بيان اينكه اطلاعات انبارهاي پذيرفته شده و نحوه عرضه و معامله جو دامي در سايت بورس كالا به‌صورت مشروح توضيح داده شده است، گفت: كشاورزان و خريداران مي‌توانند با مراجعه به سايت بورس كالا در 2 بخش انبارها و طرح قيمت تضميني از روند انجام معاملات آگاهي يابند.

کد خبر 337828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha