همشهری‌آنلاین: نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراض به تصویب نشدن قانون کنترل سلاح شخصی در مجلس سنای این کشور در محل مجلس تحصن کردند.

تنش میان نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه درباره قانون کنترل سلاح افزایش یافته است .

این تحصن پس از آن برگزار می‌شود که سناتورهای جمهوری‌خواه با استفاده از اکثریت خود در مجلس سنا ، جلوی تصویب قانون کنترل سلاح را گرفتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سی ان ان، جان لوئیس ، نماینده دموکرات جورجیا در مجلس نمایندگان در سخنانی گفت: باید در مجلس تحصن می‌کردیم تا برای کنترل سلاح اقدامی انجام شود. دیگر نباید ساکت نشست. دیگر نباید اجازه بدهیم حق رای از ما سلب شود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اقدام نمایندگان دموکرات گفت: آنان نماینده خشم و انزجار مردم آمریکا هستند. خشم از ناتوانی کنگره در اقدام برای حفاظت از جان مردم آمریکا که در دست اکثریت جمهوری‌خواه قرار دارد . 

سی ان ان این اقدام دموکرات‌ها را نافرمانی مدنی در صحن مجلس نمایندگان خواند و افزود: این اقدام در اعتراض به مخالفت جمهوری‌خواهان با تصویب قانونی انجام می‌شود که از فروش سلاح به افرادی که نام آنها در فهرست دیده بان تروریسم قرار دارد جلوگیری می‌کند.

بر اساس این قانون ، همچنین بازرسی های پیش‌زمینه‌ای بیشتری پیش از فروش سلاح به افراد مورد نیاز خواهد بود.

این گزارش در ادامه افزود: این تحصن در حالی برگزار می‌شود که نمایندگان در تعطیلات به سر می برند و سخنگوی پل رایان ، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است تحصن نمایندگان دموکرات غیرقانونی است.

دان کیلدی ، نماینده دموکرات ایالت میشیگان در حمایت از تحصن هم قطارانش در مجلس نمایندگان گفت: فردی که نامش در فهرست تروریست‌ها قرار دارد نباید به سادگی بتواند برای خرید سلاح اقدام کند. دموکرات ها دیگر خسته شده‌اند و نمی‌توانند شاهد یک دقیقه سکوت دیگر باشند در حالی که ماه‌هاست در کنگره هیچ اقدامی برای تشدید قوانین کنترل سلاح انجام نمی‌شود.

او در واکنش به ادعای پل رایان ، رئیس مجلس مبنی بر این‌که دموکرات ها دارند قانون داخلی مجلس را نقض می کنند؛گفت: جالب اینجاست که جمهوری‌خواهان وقتی می بینند قانون داخلی دارد رعایت می شود اما دلخواه آنان نیست به سرعت برای تغییر قانون به نفع خودشان اقدام می کنند.پل رایان پس از آن‌که جمهوری‌خواهان اکثریت را به‌دست آوردند قانون را تغییر داد. مردم آمریکا از نمایندگان انتظار دارند برای امنیت و آسایش آنان اقدام کنند نه این‌که پشت قانون پنهان شوند.

دان کیلدی تاکید کرد: دموکرات‌ها آمادگی دارند تا رسیدن به نتیجه دلخواه به این تحصن ادامه دهند.

کد خبر 337998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha