۳ برادر، پسر خانواده‌ای ثروتمند در شیراز را ربودند تا از پدرش یک میلیون دلار باج‌گیری کنند اما افسران پلیس همه نقشه های‌شان را نقش بر آب کردند.

متهم

اين گروگانگيري اوايل هفته در شيراز اتفاق افتاد. 3برادر كه اهل يكي از روستاهاي اطراف شيراز بودند قصد داشتند پسر خانواده‌اي ثروتمند را به گروگان بگيرند و از اين راه پول كلاني به جيب بزنند. آنها از يكي از آشنايانشان شنيده بودند خانواده پولداري در يكي از محله‌هاي شمال شيراز زندگي مي‌كنند.

به همين دليل از چند روز قبل رفت‌وآمدها به اين خانه اعياني را زير نظر گرفتند تا اينكه زمان رفت و آمد پسر 22ساله خانواده را به دست آوردند و منتظر ماندند تا در فرصتي مناسب نقشه‌شان را عملي كنند. روز حادثه آدم ربايان در نزديكي خانه كمين كرده بودند. ابتدا پدر خانواده خارج شد و آنها مي‌دانستند كه به زودي سوژه‌شان هم از خانه بيرون مي‌آيد.

حدود نيم ساعت بعد بود كه در خانه باز شد و پسر جوان بيرون آمد و درست در همان لحظه آدم‌ربايان سوار بر خودروي پرايدشان جلوي پسر جوان پيچيدند و با تهديد او را سوار ماشين كردند. پسر جوان كه به‌درستي نمي‌دانست چه اتفاقي در حال رخ دادن است چاره‌اي نداشت جز اينكه به حرف مردان مسلح گوش كند.

آنها او را به زير صندلي عقب ماشين كشاندند و به طرف ارتفاعات اطراف شيراز، به راه افتادند. هنوز هيچ كدام از اعضاي خانواده پسر جوان نمي‌دانستند او اسير آدم‌ربايان شده است. اما چند ساعت بعد يك پيك موتوري نامه‌اي براي مرد ثروتمند برد كه همه‌‌چيز داخلش نوشته شده بود. آدم ربايان در اين نامه تهديد كرده بودند كه اگر به خواسته هاي‌شان بي‌توجهي شود گروگان‌شان را به قتل مي‌رسانند. آنها از پدر گروگان‌شان خواسته بودند هر چه زودتر مبلغ يك ميليون دلار را به آنها بدهد. گروگانگيران همچنين تهديد كرده بودند كه اگر پليس از اين ماجرا بويي ببرد جان پسر جوان به خطر مي‌افتد.

  • درخواست كمك از پليس

با وجود اين تهديدها اين مرد عاقلانه‌ترين تصميم را گرفت و ماجراي ربودن پسرش را به پليس گزارش كرد. از همان موقع بود كه گروه ويژه‌اي براي آزادكردن جوان ربوده شده تشكيل شد. كارآگاهان اطمينان داشتند آدم ربايان براي دريافت پول با پدر گروگان‌شان تماس مي‌گيرند و در همان روز اول اين اتفاق افتاد و آنها نخستين تماس تلفني را از طريق يك خط تلفن همراه اعتباري برقرار كردند.

مرد ثروتمند بنابه خواسته پليس سعي كرد با آدم ربايان به‌طور صوري وارد مذاكره شود تا مأموران بتوانند مخفيگاه آنها را شناسايي كنند. اين تماس‌ها چند مرتبه ديگر هم برقرار شد و شواهد نشان مي‌داد مردان ناشناس از اطراف شيراز و با خط‌هاي تلفن مختلفي تماس مي‌گيرند.

در چنين شرايطي رديابي‌هاي دقيق‌تر ادامه يافت تا اينكه در جريان يكي از تماس‌ها مأموران توانستند در جريان عملياتي ضربتي يكي از آدم ربايان را در يكي از شهرهاي اطراف شيراز دستگير كنند. وي اعتراف كرد كه با همدستي 2برادر بزرگ‌ترش در اين آدم ربايي دست داشته و آنها گروگان‌شان را در منطقه‌اي كوهستاني زنداني كرده‌اند.

در اين مرحله مأموران با استفاده از عمليات رواني تلاش كردند اين گروگانگيري را به‌طور مسالمت‌آميز پايان دهند. آنها از جوان دستگير‌شده خواستند با برادرانش تماس بگيرد و از آنها بخواهد گروگان 22ساله را رها كنند. او در تماس با برادرانش گفت كه پليس مي‌خواهد اين ماجرا بدون خونريزي به پايان برسد. سرانجام اين تلاش‌ها به نتيجه رسيد و آدم‌ربايان روز يكشنبه پسر جوان را رها كردند و خودشان به مكاني نامعلوم گريختند.

سردار احمد علي گودرزي، فرمانده انتظامي استان فارس در اين‌باره گفت: متهم دستگير‌شده انگيزه‌اش را از آدم ربايي اخاذي از اين خانواده ثروتمند اعلام كرده و تحقيقات براي دستگيري متهمان فراري ادامه دارد.

کد خبر 339104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha