دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: متهم اصلی کودتای نافرجام ترکیه با رد کردن اتهامات وارده بر وی در این خصوص، گفت که این کودتا بیشتر شبیه فیلم های هالیودی بود.

فتتح‌الله گولن

به گزارش مهر، «فتح‌الله گولن» در مصاحبه با سی ان ان با بیان این مطلب در ادامه گفت: شاید هواداران من در این کودتا حضور داشته باشند اما ما نقش مستقیمی در آن نداشتیم.

گولن در ادامه خواستار تحقیق یک سازمان بین‌المللی در مورد اتهامات وارد شده بر وی از سوی دولت ترکیه در خصوص کودتای نافرجام شد.

دولت ترکیه بطور مستقیم فتح الله گولن را عامل کودتای نافرجام دو هفته قبل می داند و در این راه اقدام به بازداشت هواداران وی و همچنین تعطیل کردن مدارس و ادارات وابسته به او کرده اند.

متحد دیروز و دشمن امروز اردوغان در ادامه گفت: این چیزی است که من قبلا گفته ام و تکرارا می‌کنم اگر یک دهم از آن چیزی که دولت ترکیه علیه من می‌گوید صحیح بود و یا حتی اگر یک تماس تلفنی از من در این رابطه ثبت شده بود آنگاه گردن خود را خم کرده و می‌گویم آنها درست می‌گویند. بگذارید مرا بازداشت کنند. بگذارید مرا دار بزنند.

گولن در ادامه گفت: چیزی که در ترکیه رخ داد کودتا نبود بلکه شبیه فیلم های هالیودی بود. چیزی که رخ داد یک سناریوی مرحله به مرحله بود.

گولن که به سبب اقدامات آموزشی خود هواداران زیادی در نهادهای مختلف ترکیه داشته و دارد هم اکنون در برزخی سخت گرفتار شده چون حکومت اردوغان به بهانه کودتا شروع به قلع و قمع هواداران وی کرده و در همین راستا روز شنبه دوم مرداد ماه دستور تعطیلی بیش از دو هزار واحد آموزشی، اخراج گسترده معلمان و تعطیلی دیگر نهادهای خصوصی که به نوعی به «گولنیست‌ها» مرتبط بودند صادر شد.

کد خبر 341818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha