دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد که امتناع آمریکا از استرداد فتح الله گولن که به دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر ترکیه متهم است، بر مناسبات آنکارا و واشنگتن تاثیر خواهد گذاشت.

چاووش اوغلو

به گزارش خبرگزاری رویترز، مولود چاووش اوغلو در مصاحبه با تلویزیون خصوصی هابرتورک با بیان این مطلب، گفت: مساله استرداد گولن را در دیدار آتی خود با مقام‌های آمریکایی مطرح خواهد کرد.

ترکیه گولن مخالف ساکن آمریکا را عامل اصلی طراحی کودتای نافرجام 25 تیرماه می‌داند و خواستار استرداد وی از سوی واشنگتن شده است.
گولن این اتهامات را رد کرده و آمریکا نیز اعلام کرده است که آنکارا باید ادله آشکار برای دست داشتن وی در این کودتا ارائه کند.

حقوقدانان می‌گویند حتی در صورت پذیرش ادله آنکارا از سوی واشنگتن،استرداد گولن سال‌ها زمان خواهد برد.

چاووش اوغلو همچنین در این مصاحبه اعلام کرد که برخی سفیران ترکیه به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام اخیر از سمت‌هایشان عزل خواهند شد.

مقام‌های ترک از زمان کودتای نافرجام این کشور که شامگاه 15 ژوئیه (25 تیرماه) رخ داد، تاکنون بیش از 60 هزار نفر از نظامیان، نیروهای پلیس، قضات، آموزگاران، کارمندان دولتی و دیگر افراد را به ظن ارتباط با کودتای مذکور بازداشت یا تعلیق کرده‌اند.

امروز خبر صدور حکم بازداشت 42 روزنامه نگار نیز به اتهام مشارکت در کودتای اخیر از سوی مقام‌های قضایی ترکیه صادر شد و بدین ترتیب نخستین پس لرزه‌های کودتای ترکیه به مطبوعات این کشور نیز رسید.

کد خبر 341151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha