همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه کردستان گفت: رشد بی‌رویه آموزش عالی باعث شده که دانشگاه‌ها به کارخانه تولید بیکار تبدیل شوند.

 فردین اخلاقیان

به گزارش مهر، فردین اخلاقیان در گردهمایی معاونین اداری و مالی دانشگاه‌ها در دانشگاه کردستان گفت: در چندین سال اخیر با رشد بی‌‌برنامه و شتابزده مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی، دانشگاه‌های ما به کارخانه تولید مدرک و کارخانه تولید بیکار تبدیل شده است که این روند برای آموزش عالی کشور مایه تاسف است.

وی افزود: توسعه کمی آموزش عالی موجب شده تا امروز اکثر دانشگاه‌های مطرح کشور نیز از این آسیب در امان نباشند و تاوان این سیاست‌های اشتباه را دهند.

رئیس دانشگاه کردستان، گسترش کمی و بی‌برنامه دانشگاه‌ها را بیماری آموزش عالی عنوان کرد و گفت: هر چند اکثر مسئولین دانشگاه‌های مطرح کشور سعی دارند این چالش بزرگ را رفع کنند اما این سنگ بزرگی است که در چاه عمیقی افتاده و بیرون آوردن آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

اخلاقیان با بیان اینکه در سراسر دنیا اکثر دانشگاه‌ها به‌صورت هیات امنایی مدیریت می‌شود، اظهار داشت: هر چند بعد از انقلاب، روند هیات امنایی در حوزه مدیریت دانشگاه‌های ما تقویت شد اما اختیارات هیات‌هاي امنا خیلی محدود است و باید این اختیارات تقویت شود.

کد خبر 342179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha