فاز نخست طرح توسعه آبادانی رودخانه‌کن (تاکا) در جنوب غرب تهران آغاز شده تا یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تفرجگاهی پایتخت به جای واحدهای آلاینده احداث شود.

اين طرحي است كه اجراي آن، بلافاصله پس از تعطيلي 100درصدي معادن 400هكتاري شن و ماسه واقع در جنوب غرب تهران كليد خورد. البته در نخستين گام، پايدارسازي ديواره‌هاي گودال‌هاي عميق در دستور كار قرار گرفته؛ گودال‌هايي كه عمق آنها به واسطه دهه‌ها فعاليت معادن بعضا تا 137متر هم مي‌رسد و به‌خاطر قرار گرفتن در حاشيه رودخانه كن، خطر جدي به‌حساب مي‌آيند. در اين ميان براي آنكه اهالي محله‌هاي اطراف معادن سابق شن و ماسه، در جريان كارهايي كه مي‌خواهد صورت بپذيرد، قرار بگيرند، نشست هماهنگي ميان مديران شهرداري منطقه، شوراياران، ائمه جماعات و چند تن از معتمدان محله‌ها برگزار شد.

اين نشست با هدف آگاه‌سازي شهروندان نسبت به ترددهاي بسيار كاميون‌هايي كه حامل مخلوط‌هاي خاك به معادن هستند در اين روزها صورت گرفت. در همين راستا مقرر شد شوراياران و ائمه جماعات از شهروندان بخواهند تا زمان باز شدن مسيرهاي جديد براي تردد كاميون‌ها و تجهيزات عمراني به گودال‌هاي شني، دست‌كم تا يك‌ماه آينده مشكلات رفت‌وآمد آنها را تحمل كنند. مصطفي سليمي، شهردار منطقه18 هم در اين جلسه ضمن ارائه توضيحاتي در رابطه با چگونگي احداث طرح تاكا، بر سرعت بخشيدن نسبت به كارهاي پايدارسازي ديواره‌ها كه احيانا باعث اختلال در زندگي اهالي محل مي‌شود تأكيد كرد.

گفتني است كه طي چند روز گذشته برخي از شهروندان اين ناحيه اعتراض خود را از اينكه همچنان تردد كاميون‌هاي حاوي مخلوط‌هاي خاك به داخل معادن شن و ماسه ادامه دارد، اعلام كرده‌اند. اين در حالي است كه اين كاميون‌ها نه براي فعاليت‌هاي معدني و توليد شن و ماسه، كه براي تخليه مخلوط و ايجاد سطوح شيب‌دار در جهت ايمن‌سازي ديواره گودال‌ها رفت‌وآمد‌مي‌كنند.

کد خبر 342237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha