دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گزارش تازه‌ای که مرکز پژوهش‌های ویریل آلمان تهیه کرده‌است نشان می‌دهد، از ابتدای جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ تا سال گذشته، بیش از ۳۶۰ هزار خارجی برای جنگ با ارتش سوریه به این کشور رفته‌اند.

سوریه

به گزارش ايسنا، اين گزارش نشان مي‌دهد در حال حاضر اتباع خارجي كه عليه ارتش سوريه مي‌جنگند 90هزار نفر هستند كه بخش عمده آنها در 2گروه تروريستي داعش و جبهه نصره حضور دارند. براساس اين گزارش آلماني، تعداد اتباع اروپايي و آمريكايي كه در جنگ عليه دولت سوريه مشغول هستند حدود 22هزار نفر است كه از اين تعداد 8500نفر به كشورهايشان بازگشته‌اند.
در اين گزارش آمده‌است،

بيشترين تجمع شبه‌نظاميان خارجي در يك جنگ در طول تاريخ، در سوريه رخ داده و جنگجوياني از 93كشور جهان از همه قاره‌ها اكنون در اين جنگ حضور دارند. اين مركز پژوهشي آلماني در گزارش خود نوشته‌است، هزينه‌اي كه تا‌كنون براي اقدام نظامي عليه سوريه انجام شده حدود 45ميليارد دلار برآورد مي‌شود. در اين ميان داعش بيشترين هزينه را كرده و ارتش آزاد به‌دليل قطع كمك‌هاي خارجي، كمترين هزينه را داشته‌است. براساس اين گزارش، عربستان بيشترين تعداد كشته را در ميان شبه‌نظاميان خارجي مشغول جنگ در سوريه داشته‌است. تا‌كنون از مجموع 24500عربستاني كه در جنگ عليه سوريه شركت كرده‌اند، حدود 6هزار نفر كشته شده‌اند. اردن و تونس در رديف‌هاي بعدي كشورهايي هستند كه بيشترين شمار نيرو را در ميان شبه‌نظاميان مشغول جنگ در سوريه دارند.

  • آخرين وضعيت نبرد حلب

درگيري سنگين ميان نيروهاي زميني ارتش سوريه با پشتيباني هوايي روسيه با گروه‌هاي تروريستي در شهر حلب در جريان است. بعد از آنكه گروه‌هاي مسلح و تروريستي توانستند در روزهاي گذشته ديوار محاصره شهر حلب را مورد نفوذ قرار دهند و راه ارتباطي براي خود ايجاد كنند، ديروز حملات هوايي و زميني ارتش سوريه عليه اين گروه‌ها تشديد شد. برخي گزارش‌ها از حمايت خارجي از نيروهاي موسوم به جيش‌الفتح در اين جنگ حكايت دارد.

جيش‌الفتح ائتلافي متشكل از شبه‌نظاميان مخالف دولت سوريه است كه از حمايت كشورهاي عربي و تركيه برخوردارند. اين گروه در كنار جبهه نصره اكنون مشغول جنگ عليه ارتش سوريه در حلب هستند. گروه‌هاي مسلح مخالف از افزايش شمار نيروهايشان در مناطق جنوبي و غربي حلب خبر داده‌اند. در 2روز گذشته نيروهاي جديد از طرف حزب‌الله و ارتش سوريه عازم اين مناطق شده‌اند تا حلقه محاصره حلب همچنان بسته باقي بماند. هدف ارتش سوريه از اين محاصره، قطع ارتباط گروه‌هاي تروريستي داخل حلب با مناطق مرزي و به‌ويژه مرز با تركيه است.

کد خبر 342587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha