اهواز- خبرنگار همشهری: خفاش شب‌های اهواز و 10 عضو گروهش که پس از سرقت مسلحانه خودرو، اقدام به ربودن زنان و دختران جوان می‌کردند، دریک عملیات اطلاعاتی پیچیده، در کمند محاصره کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان قرار گرفته و دستگیر شدند.

نیمه شب یکی از شب‌های شهریور  راننده جوانی که از ناحیه سرو صورت زخمی شده بود وحشتزده وهراسان به کلانتری مرکزی اهواز رفت و از سرقت مسلحانه خودرواش از سوی چند مرد مسلح خبر داد.

با توجه به حساسیت موضوع، با دستور سرهنگ مختاری- فرمانده پلیس آگاهی خوزستان- تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی مسئول رسیدگی به این پرونده شده و در همان بررسی‌های اولیه این احتمال مطرح شد که  این سرقت، ادامه سرقت‌هایی است که از مدتی قبل به صورت باندی و هماهنگ در اهواز در حال رخ‌دادن بود. و به این ترتیب عملیات پلیسی آغاز شد.

ربودن دختران جوان با خودروهای سرقتی

در ادامه عملیات اطلاعاتی پلیس برای دستگیری سارقان، کارآگاهان پلیس به شکایت‌های چند زن و دختر جوان برخوردند که مدعی بودند پس از آن‌که به‌عنوان مسافرسوار خودرو‌یی شده‌اند، راننده و مسافران دیگری که همدست او بوده‌اند،  با تهدید چاقو آن‌ها را به باغ یا یک گاراژ متروکه کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

وقتی چند طعمه آدم‌ربایان مخوف، شماره پلاک خودروهایی که آدم ربایی و تجاوز با آن‌ها صورت گرفته بود را در اختیار پلیس قرار دادند، مشخص شد ربایندگان، همان اعضای باند سرقت‌های مسلحانه خودرو هستند که با خودروهای سرقتی ، دختران و زنان جوان را می‌ربایند.

با مشخص شدن این موضوع، در عملیات اطلاعاتی بسیار پیچیده‌ای کارآگاهان پلیس توانستند 2 عضو باند را هنگامی که با یکی از خودروهای سرقتی قصد اجرای نقشه شوم دیگری را داشتند شناسایی کرده و در عملیات تعقیب و گریز پلیسی و با هدف قراردادن یکی از  آن‌ها دستگیر کنند.

با دستگیری 2عضو باند، آن‌ها در بازجویی اولیه اعتراف کردند عضو باند تبهکاری هستند که هدایت آن را یک شرور سابقه دار به نام ناصر برعهده دارد، و به این ترتیب کارآگاهان پلیس در عملیاتی ضربتی مخفیگاه باند را که گاراژ متروکه‌ای در اطراف اهواز بود،  شناسایی کرده و سردسته و سایر اعضای این باند مخوف را دستگیر کردند.

در بازرسی از گاراژ متروکه، کارآگاهان پلیس3 دستگاه خودرو پژو، یک قبضه سلاح کلاشینکف و 2 قبضه چاقوی ضامن‌دار و چند گیرنده ماهواره کشف کردند.

اعتراف به قتل راننده تریلی

با انتقال اعضای باند به اداره آگاهی، آن‌ها به 11 فقره آدم ربایی و تجاوز به عنف و 6 فقره سرقت‌ مسلحانه خودرو به سرکردگی ناصر اعتراف کردند.

اما در حالی که تحقیقات از اعضای این باند ادامه داشت 2 تن از اعضای این باند به نام‌های عارف و عبدالرضا به یک فقره قتل در جاده اهواز در سال 80 اعتراف کرده و مدعی شدند: مدتی بود که با کمین کردن در اطراف یکی از مسافرخانه‌های بین راهی، زمانی که رانندگان تریلی برای استراحت از خودروهایشان دور می‌شدند وارد عمل می‌شدیم و از داخل تریلی هایشان اقدام به سرقت می‌کردیم تا این‌که یک شب به محض ورود به داخل یکی از تریلی‌ها‌، ناگهان شاگرد راننده متوجه حضور ما شد و با سروصدا قصد داشت راننده را خبر کند که در همان لحظه،  عارف که مسلح بود با شلیک گلوله وی را به قتل رساند و از محل گریختیم.

سرهنگ مختاری با اعلام خبر دستگیری 11 عضو این باند در عملیات اطلاعاتی 230ساعته گفت: عارف و عبدالرضا، پس از قتل شاگرد تریلی از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده بودند، اما به‌دلیل کافی نبودن دلایل ازسوی بازپرس پرونده آزاد شده بودند.

وی در ادامه بیان داشت: سرکرده این باند که ناصر نام دارد در بازجویی‌های اولیه مدعی شد از 3ماه بعد از آزادی از زندان، با تشکیل این باند، اقدامات تبهکارانه خود را بار دیگر آغاز کرده است.

کد خبر 34261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز