همشهری آنلاین: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخی افراد به موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید دامن می زنند اما همه بندانند که این نهاد برای ارائه خدمت به ایثارگران نیازمند آرامش است.

سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی روز شنبه در حاشیه نشست مدیران کل استانی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گفت: اکنون این موضوع در مجلس دهم و براساس اعلام رئیس مجلس در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در سال 92 و قبل از تشکیل دولت تدبیر و امید موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس به تصویب رسید و من پس از ورود به این نهاد دستور رسیدگی به آن را دادم و 6 ماه بعد مجددا کار تحقیق و تفحص را تمدید کردند و دوباره همکاری لازم برای انجام این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای این موضوع به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رفتم اما تا پایان مجلس نهم این قضیه به نتیجه گیری نرسید تا به صحن مجلس بیاید و پس از آن به قوه قضاییه برای رسیدگی بیشتر ارسال شود اما در پیگیری هایی که داشتیم با رئیس مجلس هم اعلام کرده که این پرونده را به قوه قضائیه ارسال می کنند.

شهیدی با بیان اینکه قوه قضاییه به موضوع تحقیق و تفحص از مجلس رسیدگی می کند، اضافه کرد: اگر کسی مجرم باشد باید پاسخگو باشد و ما معتقدیم نباید به برخی از مسائل دامن زد چرا که بنیاد شهید به وظیفه خدمات رسانی مطلوب خود به ایثارگران از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین در خصوص نامه برخی از خانواده های شهدای منا به وزیر امور خارجه نیز گفت: این نامه توسط این وزارتخانه در حال بررسی است و در بخش حقوقی وزارت امور خارجه پیگیری های لازم برای این موضوع صورت می گیرد.

شهیدی همچنین در خصوص ساماندهی و مناسب سازی گلزار شهدا نیز گفت: ما تلاش می کنیم این ساماندهی براساس نظر خود خانواده شهدا ب اشد و تا زمانی که رضایت نامه کتبی از آنان گرفته نشود، هیچ کاری برای مناسب سازی آنها صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: همچنین قبل از شروع مناسب سازی از قبور و گلزار شهدا عکسبرداری و فیلمبرداری می شود و خانواده ها در جریان تمامی اقدامات بنیاد شهید در این زمینه نیز قرار می گیرند، البته هیچ اقدامی بدون رضایت آنها انجام نمی شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که برخی تخلف ها در هزینه های ساماندهی گلزار شهدا صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ عنوان قابل قوبل نیست چرا که اداره کل ساماندهی گلزار شهدای بنیاد شهید تمامی هزینه های آن را تامین می کند و تحت نظر یک شرکت خاص نیست.

وی به وجود 19 هزار گلزار شهدا در کشور اشاره کرد و افزود: حدود 13 هزار گلزار تاکنون ساماندهی و مناسب سازی شده و 6 هزار گلزار در دست اجرا است و تامین اعتبار مناسب سازی و ساماندهی در این نهاد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون گلزار شهدای بهشت زهرا باقی مانده و در دیدار با خانواده های شهدای تهران نیز که داشتیم می خواهیم نظرات موافق یا مخالفت آنها را جمع آوری کنیم پس از آن ساماندهی را انجام می دهیم.

اولین نشست مدیران کل استانی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز شنبه به مدت دو روز با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول زاده این نهاد در حال برگزاری است.

کد خبر 343042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha