همشهری آنلاین: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۶۴ هزار ایثارگر در سال جاری تحت پوشش اجرای برنامه های طرح پایش سلامت عمومی قرار گرفتند.

ایثارگر

به گزارش بنیاد شهید، عبدالرضا عباسپور در دومین روز همایش فصلی مدیران کل استانی و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح برنامه ها و اقدامات بنیاد در موضوع خدمات درمانی جامعه ایثارگری افزود: این خدمات شامل ویزیت در منزل، پرستاری و مراقبت در منزل می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: تشکیل شورای راهبری کمیسیون پزشکی بنیاد منجر به افزایش رضایتمندی جامعه ایثارگری شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به طرح بیمه پایه و بیمه تکمیلی برای ایثارگران گفت: خدمات بیمه ای بنیاد نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و تمامی خدمات شامل بستری، سرپایی و پاراکلینیک بدون سقف و فرانشیز است.

وی افزود: طبق ضوابط قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پرداخت هزینه درمان ایثارگران شاغل به عهده دستگاه ها است، سال گذشته دستگاه ها اقدامی انجام ندادند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی این موضوع را به بنیاد شهید واگذار کرد.

عباسپور ادامه داد: به همین منظور بنیاد شهید شاغلان را به جزو نیروهای مسلح تحت پوشش قرار داد و تصور می کنیم که باز هم بنیاد باید این خدمت را به ایثارگران ارائه دهد و به زودی تکلیف نوع بیمه و افراد تحت پوشش مشخص خواهد شد.

وی در ادامه برخی از طرح های معاونت بهداشت و درمان بنیاد را تهیه و تدوین راهنمای بالینی درمان عوارض مصدومیت های شیمیای با گاز خردل، اعزام 25 تیم تخصصی به استان ها و ویزیت و درمان تعداد زیادی از ایثارگران، تشکیل ستاد جذب متخصصین و 39 نفر پزشک متخصص در قالب 17 تیم پزشکی به صورت مدعو از خارج از کشور اعلام کرد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به برنامه های بنیاد شهید در سال 1395، ابراز امیدواری کرد که تشکیل شورای راهبری کمیسیون پزشکی منجر به افزایش رضایت مندی جامعه ایثارگری شده و دقت و سرعت عمل در این کمیسیون ها افزایش یابد.

براساس آماربنیاد شهید، تعداد جانبازان کل کشور 546 هزار و 108 نفر است که از این تعداد 320 هزار و 528 نفر جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) و 225 هزار و 580 نفر (شامل41درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.
همچنین 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

اولین همایش مدیران کل استانی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران از روز گذشته (شنبه) در سالن شهید رسول زاده این نهاد در حال برگزاری است و امروز یکشنبه این همایش به پایان می رسد.

کد خبر 343162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha