همشهری آنلاین: بهای نفت خام به دنبال افزایش تنش‌ها بین دولت ترکیه و مهاجمان کرد در شمال عراق، رکورد 90 دلار در هر بشکه را پشت سر گذاشت

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، معامله گران همچنین اعلام کردند کاهش ارزش دلار آمریکا و  نگرانی ها درباره عرضه جهانی این افزایش بهای نفت را تشدید کرده است.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه نوامبر در پایان دادوستدهای روز پنج شنبه (26 مهر) با 2 دلار و 7 سنت افزایش به رکورد بشکه ای 89 دلار و 47 سنت رسید.

در معاملات الکترونیکی پس از تعطیلی بازار، بهای نفت خام پایه بورس نیویورک در رقم بی سابقه بشکه ای 90 دلار و 2 سنت معامله شد.

بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر در بازار لندن نیز به رقم بشکه ای 84 دلار و 88 سنت افزایش یافت.

افزایش بهای نفت خام در هفته جاری به دلیل افزایش نگرانی ها از مسائل ژئوپلیتیکی مربوط به عراق و ترکیه و کاهش ارزش دلار که موجب شده کالاهایی همچون نفت که به دلار معامله می شوند، برای معامله گران دارای ارز قوی تری، ارزانتر تمام شود و در نتیجه تقاضای نفت افزایش یابد، رخ داده است.

کوین نوریش، تحلیلگر موسسه «بارکلایس کپیتال» نیز ابراز داشت: به نظر می آید رسیدن به نفت 100 دلاری در هر بشکه خیلی طول نخواهد کشید اما چه زمانی، مشخص نیست.

تحلیلگران همچنین اعلام کردند: معامله گران تنش های موجود در مرز عراق و ترکیه را به شدت زیر نظر دارند.

معامله گران همچنین از کاهش عرضه انرژی به ویژه پیش از فرارسیدن فصل زمستان در نیمکره شمالی در شرایطی که تقاضا برای سوخت گرمایشی افزایش می یابد، ابراز نگرانی کردند.

 بهای نفت در آسیا هم به 90 دلار نزدیک شد 
 
معامله گران اعلام کردند نفت خام در معاملات روز جمعه 27 مهر بازار آسیا نزدیک به بشکه ای 90 دلار معامله شد که در نتیجه تنش های موجود بین ترکیه و شورشیان در کردستان عراق افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، قیمت هر بشکه نفت خام سبک شیرین پایه نیویورک در معاملات آتی برای تحویل در ماه نوامبر با 15 سنت افزایش به 89 دلار و 62 سنت در معاملات امروز صبح بازار آسیا رسید.

بهای این نوع نفت خام در پایان دادوستدهای دیروز پنج شنبه (26 مهر) به رکورد جدید بشکه ای 89 دلار و 47 سنت دست یافت.

در معاملات الکترونیکی پس از تعطیلی بازار در روز پنج شنبه، بهای نفت خام پایه بورس نیویورک رقم 90 دلار در هر بشکه را پشت سر گذاشت و به بشکه ای 90 دلار و 2 سنت رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در بازار لندن برای تحویل در ماه دسامبر در پایان معاملات روز پنج شنبه با 1 دلار و 47 سنت افزایش در رقم بالای 84 دلار و 60 سنت معامله شده بود.

معامله گران همچنین اعلام کردند کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی ها درباره عرضه جهانی این افزایش بهای نفت را تشدید کرده است.

افزایش بهای نفت خام در هفته جاری به دلیل افزایش نگرانی ها از مسائل ژئوپلیتیکی مربوط به عراق و ترکیه و کاهش ارزش دلار که موجب شده کالاهایی همچون نفت که به دلار معامله می شوند، برای معامله گران دارای ارز قوی تری، ارزانتر تمام شود و در نتیجه تقاضای نفت افزایش یابد، رخ داده است.

نرخ برابری دلار در برابر یورو به رکورد بالای 4310/1 در روز پنج شنبه رسید.

کد خبر 34349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز