خدمات ضعیف بخش گردشگری ترکیه به گردشگران ایرانی از مدت‌ها پیش موضوع اعتراض بسیاری از ایرانی‌هایی بود که ترکیه را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌کردند.

گردشگری -ترکیه

هواپيمايي تركيه از مدت‌ها پيش فرودگاه‌هاي خارج از شهر را با هدف افزايش درآمد حمل‌ونقل از گردشگران ايراني، انتخاب كرده و مذاكره بر سر انتقال اين فرودگاه‌ها با طرف‌هاي ترك هنوز به نتيجه نرسيده است.

بخش گردشگري تركيه همچنين در اقدامي ديگر، گردشگران ايراني را به جاي اسكان در هتل‌هاي 4ستاره كه در قراردادها ذكر شده است در هتل‌هاي 2ستاره اسكان مي‌دهند و همين موضوع موجب اعتراض رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ايران در ديدار با وزير گردشگري تركيه شد.

مسعود سلطاني‌فر ديروز به ايسنا گفت كه طرف‌هاي تركيه در حالي هتل‌هاي ايران را متهم مي‌كنند يك ستاره كمتر از استانداردهاي جهاني دارند كه ايراني‌ها را در هتل‌هايي اقامت مي‌دهند كه اسم‌شان 4ستاره است اما رسما 2ستاره هستند. او گفته است كه شخصا اين هتل‌ها را در تركيه مشاهده كرده است.

سلطاني‌فر همچنين درخصوص پيگيري حقوق گردشگران ايراني كه به تركيه سفر مي‌كنند و الزام طرف‌هاي ترك به برطرف كردن كاستي‌ها در ميزباني از ايراني‌ها به ايسنا گفت كه از مدت‌ها قبل نسبت به نحوه خدمات‌رساني ترك‌ها و آژانس‌هاي ايراني فروشنده تور به مقصد تركيه معترض بوده و تاكنون تذكرهاي زيادي در اين خصوص داده و حتي مجوز حدود ۱۵ دفتر خدمات مسافرتي ايراني را به‌دليل ضعف در خدمات‌رساني و بدعهدي به‌صورت موقت يا دائم تعليق كرده است.

  • اعتراض به برخورد نامناسب با گردشگران ايراني

رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين توقف سفر گردشگران ايراني به تركيه در ماجراي كودتاي خونبار آن كشور و تهديدهاي امنيتي را فرصتي مناسب براي انجام اصلاحات مورد نياز در بخش گردشگري تركيه در ميزباني از گردشگران ايراني خواند.

او گفت: پس از برقراري دوباره تورهاي سفر به تركيه در مذاكره با سفير تركيه در تهران شرط جبران خسارت‌هاي مالي تحميل شده به گردشگران ايراني در نحوه خدمات‌رساني به آنها و افزايش كيفيت ميزباني از گردشگران ايراني از سوي تركيه را مطرح كرده است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري وعده داده است كه مطالبه ايران در مورد تغيير نحوه رفتار با گردشگران ايراني و كيفيت خدمات‌رساني به آنها را در ديدار با وزير جديد گردشگري تركيه پيگيري كند. او گفته است كه وزير گردشگري تركيه قول داده براي شركت در اجلاس وزراي گردشگري سازمان همكاري‌هاي آسيا در شهريورماه به ايران سفر كند و او نيز قرار است در اين سفر پيگير تغيير رفتار ترك‌ها با ايراني‌ها شود.

سلطاني‌فر گفت: اميدواريم در سفر وزير گردشگري تركيه به ايران بتوانيم اين مسائل را به‌صورت دوجانبه حل و فصل كنيم. اما اگر او به ايران سفر نكند مجبور هستيم يك هيأت ايراني را براي پيگيري اين موضوعات به تركيه اعزام كنيم.

  • از اعتراض صرف‌نظر نكرده‌ايم

رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: درحال حاضر به‌دليل آنكه اجراي تورها بعد از توقف يك‌ماهه شروع شده است، هنوز گزارش منفي‌اي از برخورد با ايراني‌ها در تركيه به سازمان ميراث فرهنگي ارسال نشده اما اين موضوع به‌معناي آن نيست كه ايران از اعتراض خود به شرايط گذشته برخورد با ايراني‌ها در تركيه صرف‌نظر كرده باشد و حتما مطالبات را پيگيري مي‌كنيم.

سلطاني‌فر با اعلام اينكه به كيفيت خدمات‌رساني به گردشگران ايراني در تركيه اعتراض دارد، مي‌گويد: معلوم نيست طرف‌هاي ترك، خدماتي را كه به گردشگران ساير كشورها مي‌دهند در اختيار مسافران ايراني هم قرار دهند.

کد خبر 344185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha