همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: کیفیت آب جنوب تهران به حد مطلوب رسیده است.

به گزارش ايسنا، دكتر سيد حسن هاشمي، با بیان اینکه ما در حاشیه تهران در حوزه احداث بیمارستان نتوانستیم مانند سایر شهرها و استان‌ها به شکل مطلوب عمل کنیم، گفت: در سال‌های اول دولت مجبور به مسدود کردن تعدادی از چاه‌های آب جنوب تهران به دلیل آلودگی شدیم و پس از این مدت خرسندیم که کیفیت آب این منطقه با بهره‌برداری از یکی از سدها به حد مطلوب رسیده است.

وزير بهداشت در جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر ضمن تبریک هفته دولت به دست‌اندرکاران و مردم این شهر گفت: یکی از کارهای مهم دولت آرامش بخشیدن به مردم بود و در این دوره ارتباط سران سه قوه با یکدیگر برعکس گذشته بسیار صمیمی است.

وی افزود: در عرصه بین‌المللی نیز دولت دکتر روحانی با رهنمودهای مقام معظم رهبری کار بزرگی را انجام دادند و پس از ۳۰ ماه مذاکرات فشرده تیم دکتر ظریف، مساله برجام به نتیجه رسید. در این زمینه ما به قسمتی از خواسته‌های خود رسیدیم و باید بنا به سفارش مقام معظم رهبری مراقب بدعهدی‌های غرب باشیم.

وزیر بهداشت از انقلاب اسلامی به عنوان یک موهبت برای مردم یاد کرد و گفت: قدر این انقلاب را بدانیم و با رفتارهای خود کفران نعمت نکنیم. ارزش جمهوری اسلامی به بنیان‌های اخلاقی آن است و گرنه رفاه در بسیاری از جوامع دیگر نیز هست.

هاشمی با بیان اینکه ما دولت را با ۴۴درصد تورم تحویل گرفتیم و اکنون شاهدیم که تورم برای اولین بار تک رقمی شده است و این جای تقدیر دارد، ادامه داد: اکنون در بسیاری از تولیدات مانند گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و در برخی تولیدات هم در حال رسیدن به مرز خودکفایی هستیم که این موضوع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای صنعت نفت و نیرو اشاره کرد و این دستاوردها را ستودنی دانست و سپس به اقدامات بهداشتی و درمانی در اطراف تهران اشاره و اظهار کرد: ما در سال‌های اول دولت مجبور به مسدود کردن تعدادی از چاه‌های آب جنوب تهران به دلیل آلودگی شدیم و پس از این مدت خرسندیم که کیفیت آب این منطقه با بهره‌برداری از یکی از سدها به حد مطلوب رسیده است.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به فعالیت مطلوب مراکز بهداشتی در حاشیه تهران گفت: زحمات زیادی در این مورد کشیده شده است، اما کار بسیار دشوار است. ما در حاشیه تهران در حوزه احداث بیمارستان نتوانستیم مانند سایر شهرها و استان‌ها به شکل مطلوب عمل کنیم.

هاشمی با اشاره به عدم وجود بیمارستان در مناطقی مانند شهرک پرند، گفت: علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم هنوز نتوانستیم زمینی برای احداث بیمارستان خریداری کنیم. کاش هنگامی که خانه‌سازی در آن مناطق انجام می‌شد، به این نکته نیز فکر می‌کردند که شهر نیازمند مراکز بهداشتی و درمانی هم هست.

بنابر اعلام وب‌دا، وی احداث بیمارستان را یکی از ضرورت‌های اسلامشهر دانست و گفت: متاسفانه هنوز پیشرفت‌های ما در این منطقه در حد انتظار نبوده و پیشرفت حدود ۱۰ تا ۲۰ در صد برای این شهر در هر دوره کافی نیست و تلاش می‌کنیم بعد از این سفر با جدیت ادامه ساخت این پروژه را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 344534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha