پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمار موارد ثابت‌شده عفونت زیکا در دولت- شهر سنگاپور به ۱۱۵ نفر رسیده است و یک زن باردار هم در میان آنان هست.

ویروس زیکا از هنگام شناسایی در اواخر سال گذشته سراسر قاره آمریکا و منطقه کارائیب را درنوردیده است، عموماً بیماری خفیفی ایجاد می‌کند، اما به‌طور خاص برای زنان باردار خطرناک است، زیرا می‌تواند باعث میکروسفالی نوزادان شود- که با اندازه به‌طور غیرطبیعی کوچک سر و رشد نکردن مغز مشخص می‌شود.چچ

به گزارش رویترز کارگران ساختمانی خارجی در روزهای اول شیوع زیکا بیشترین موارد عفونت را تشکیل می‌دادند. سنگاپور نخستین مورد سرایت محلی زیکا را در اواخر روز شنبه ۲۵ اوت (۶ شهریور) گزارش کرد.

در میان ۵۶ مورد نخست شناسایی‌شده زیکا که در اواخر دوشنبه گزارش شدند، سه دوجین آنان کارگران خارجی در یک محل ساختمان‌سازی بودند که با بیش از ۴۵۰ نفر دیگر کار وزندگی می‌کردند.

مجموع موارد زیکا در اواخر روز سه‌شنبه به ۸۲ نفر رسید، اما دولت سنگاپور روشن نکرده است که آیا موارد تازه‌تر عفونت هم شامل کارگران خارجی می‌شوند یا نه.

زن بارداری که آزمایش مثبت ویروس زیکا دارد، در منطقه الجونید در جنوب شرق سنگاپور زندگی می‌کند که اغلب موارد پیشین عفونت زیکا در آنجا شناسایی شده است.

سازمان ملی محیط‌زیست و وزارت بهداشت سنگاپور در بیانیه مشترکی اعلام کردند که یک خوشه بالقوه دیگر عفونت ویروس زیکا را در شرق سنگاپور شناسایی کرده‌اند که شامل سه مورد قبلاً گزارش‌شده عفونت می‌شود.

گام کیم یونگ در بیانیه‌ای گفت: «ما انتظار داریم در طول زمان موارد زیکا از نواحی بیشتری ظهور کنند. ما باید بر این اساس کار و طرح‌ریزی کنیم که انتقال زیکا در سایر نقاط زیکا نیز وجود دارد و تلاش‌هایمان را برای کنترل ناقل ویروس به فراتر از نواحی فعلی مبتلا گسترش دهیم.»

چندین کشور به زنان باردار یا زنانی که می‌خواهند باردار شوند، هشدار داده‌اند از سفر به سنگاپور پرهیز کنند.

کد خبر 345102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha