مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

شهرداران تهران و بلگراد در مراسمی رسمی توافقنامه همکاری بین ۲ شهر را امضا کردند.

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران طي سخناني در اين مراسم كه در برج ميلاد برگزار شد، امضاي اين توافقنامه را فرصتي مناسب براي هر دو شهر تهران و بلگراد دانست و گفت: پس از بيش از 2دهه توقف در همكاري‌ها، اين فرصت امروز ايجاد مي‌شود تا همكاري‌هاي بسيار نزديك و پرشتابي بين 2شهر آغاز شود. به‌گفته وي، اين توافقنامه بسترهاي همكاري در عرصه‌هاي فرهنگي، هنري، زيرساخت شهري و خصوصا در حوزه‌هاي توريستي و حمل‌ونقل را فراهم خواهد كرد. شهردار بلگراد نيز طي سخناني در اين مراسم تأكيد كرد: براي ما افتخاري است كه توافقنامه همكاري را با شهر بزرگي همچون تهران منعقد كنيم.

سينيشا مالي، با اشاره به اينكه طي روزهاي گذشته اين فرصت براي درك مهمان‌نوازي به سبك ايراني براي وي فراهم شده، گفت: ممكن است از نظر جغرافيايي از يكديگر دور باشيم اما دليلي بر دوري در حوزه‌هاي فرهنگي، آموزشي و ورزشي وجود ندارد و در تمامي پروژه‌ها با همكاري يكديگر موفق خواهيم بود. وي با اشاره به بازديد از مترو عنوان داشت: امروز اين فرصت به من داده شد تا راننده قطار مترو باشم و چيزي كه مرا خيلي تحت‌تأثير قرار داده اين است كه همه پيشرفت‌هاي موجود در ايران حاصل دست جوانان ايراني است. مالي گفت: اميدوارم بتوانيم از اين دانش و تجربه استفاده كنيم. وي همچنين ضمن دعوت رسمي از شهردار تهران براي حضور در بلگراد، ابراز اميدواري كرد كه به‌زودي قرارداد خواهرخواندگي بين 2شهر به امضا برسد. امضاي توافقنامه ميان تهران و بلگراد پس از توافقنامه با شهرهاي بوداپست، وين و ميلان، چهارمين توافقنامه بين پايتخت و شهرهاي اروپايي در يك سال گذشته به‌شمار مي‌رود.

  • شوراي شهر 150نفري بلگراد

گفتني است شهردار بلگراد در ادامه ديدارهاي خود با مديران شهري پايتخت كشورمان، با مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران نيز ديدار و گفت‌و‌گو كرد. چمران در اين ديدار ابتدا به استفاده از تجريبات بازسازي مناطق جنگ‌زده بلگراد پس از پايان جنگ تحميلي طي 2كنفرانس بين‌المللي كه در دانشگاه تهران برگزار شده بود، اشاره كرد و سپس‌ابراز اميدواري كرد كه ارتباطات تهران با بلگراد ارتباطات دوستانه‌اي باشد و رواج پيدا كند. در پايان اين ديدار شهردار بلگراد دقايقي چند به بازديد از صحن شورا پرداخت و آن را بسيار زيبا توصيف كرد. نكته جالبي كه سينيشا مالي در اين بازديد اشاره كرد اين بود كه تعداد اعضاي شوراي شهر بلگراد 150نفر است. شهردار بلگراد در ادامه با اشاره به اهميت خطوط پروازي مستقيم بين 2شهر افزود: برقراري خط پروازي مستقيم تهران- بلگراد مي‌تواند نقش مهمي در تحكيم روابط بين 2كشور ايران و صربستان ايجاد كند.

کد خبر 346086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha