سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

پیرو درج گزارشی در صفحه ۴روزنامه همشهری مورخ پنجشنبه۶شهریور‌ماه امسال با عنوان «شگرد خودروسازان برای فرار از خدمات پس از فروش » روابط عمومی سایپا یدک با ارسال توضیحاتی خواستار درج آن شده است.

خودرو

در بخشي از اين توضيحات آمده است: «به‌دليل اينكه برخي قطعات خودروي ساندرو وارداتي است، بنابه دلايل مختلف در بعضي موارد ورود و ترخيص اين قطعات با وقفه مواجه مي‌شود كه مي‌تواند منجر به تأخير در ارائه خدمات شود اما كيفيت خدمات را با مشكل مواجه نخواهد كرد». در ادامه اين توضيحات آمده است: «باتوجه به مواد يادشده براساس پيگيري انجام شده، مشكل تأخير در ارسال قطعه براي مشتري ساندرو كه به تعميرگاه مركزي شماره 3سايپا يدك مراجعه كرده است، رفع و مشتري يادشده هيچ‌گونه شكايتي از نحوه خدمات‌رساني سايپا يدك و كيفيت خدمات دريافتي اعلام نكرده است.

شگرد خودروسازان برای فرار از خدمات پس از فروش

توضيح همشهري
در گزارش مذكور روزنامه همشهري به ذكر چند نمونه از عمل نكردن خودروسازان چيني و ايراني به تكاليف خود در دوره خدمات پس از فروش خودرو اشاره كرده بود كه مشتري خودروي ساندرو به‌رغم چندين بار مراجعه حضوري و تلفني براي تأمين قطعه ناچيز مورد نياز(پايه سپر) ناچار به خواب خودروي خود در تعميرگاه شده بود.

حال اينكه با گذشت چند هفته مشكل اين مشتري مرتفع شده باشد، به‌معناي نفي كوتاهي سايپا يدك در ارائه خدمات پس از فروش مناسب نبوده و اين مشتري نبايد خسارت تأمين نشدن بموقع قطعات خودروي مذكور به هر دليلي توسط اين شركت خودروساز را با سرگرداني در شبكه خدمات پس از فروش سايپا تحمل كند. لازم به ذكر است كه ريز اين تكاليف در آيين‌نامه اجرايي جديد قانون حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو به همه شركت‌هاي خودروسازي و وزارت صنعت ابلاغ شده اما متأسفانه نظارت چنداني بر اجراي آن صورت نمي‌گيرد.

کد خبر 347599

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha