روزهای طولانی تابستان با کتاب خوش گذشت. چشم به هم زدیم و تابستان تمام شد. حالا وقت باران است، وقت زوزه‌کشیدن باد، وقت صدای افتادن برگ‌های درخت، وقت زود تاریک‌شدن هوا، وقت کتاب‌‌خواندن در روزهای کوتاه پاییزی.

دوچرخه شماره ۸۴۸

در اين مطلب اسامي برنده‌هاي مسابقه‌ي «خودم و كتابم!» و آثاري كه رتبه‌‌ي اول را به‌دست آورده‌اند منتشر مي‌شود و آثار بقيه‌ي برنده‌ها به مناسبت هفته‌ي كتاب، در آبان‌ماه منتشر خواهد شد.

 

دوچرخه شماره ۸۴۸

 

 

  • چمن دختري كه نمي‌ترسد

گفته بودم چه‌قدر از «بِتون» بیزارم؟! بله. درست خواندید! بِتون! همان چیزی که با آن برج‌های آسمان‌خراشمان را می‌سازیم تا آواز گنجشک‌ها، کلاغ‌های روی سیم برق و پروانه‌های باغچه را ببلعد. من از این هیولاهای بتونی متنفرم و این وجه مشترک من و چمن است.

چمن، قهرمان کتاب «من سبز می شوم»، دختر متفاوتی است که شبیه‌اش را تا به حال در جای دیگری نشناخته‌اید. او عجیب و غریب و درعین‌حال ملموس و باورکردنی است.

از همان صفحه‌ی اول کتاب، شما هم نمی‌خواهید خانه‌ی قدیمی چمن با همه‌ي درختان تنومند، پنجره‌های تمام‌قد، شیشه‌های رنگی و درهای چوبی‌اش تبدیل به برجی غول‌آسا با قلبی بِتونی شود.

چمن، دست‌به‌کار می‌شود. او هر لحظه در بخشی از وجود خانه ظاهر می‌شود و مصمم است خانه‌اش را نجات دهد. در جریان داستان مي‌توانيد از دید کلاغ یا گربه به ماجرا بنگرید و قضاوت کنید.

من به جسارت و بی‌پروایی چمن غبطه می‌خورم. آیا من هم حاضرم با سماجت و امید برای جایی که آن را خانه می‌نامم، بجنگم؟

اين كتاب را «ناصر یوسفی» با نثري روان نوشته است و ماجراهايش در کنار تصویرگری‌های سیاه‌قلم «علیرضا جلالی‌فر» پیش می‌رود. نشر پیدایش هم اين كتاب را منتشر کرده است.

 

فریدا زینالی

16 ساله از تبریز

 

  • ديگر برنده‌هاي مسابقه‌ي معرفی‌ کتاب

قهرمان من!

 

رتبه‌ي دوم: مريم زنده‌بودي، 16‌ساله از بوشهر و زهرا عبدالملكي، 17‌ساله از تهران

رتبه‌ي سوم: دريا اخلاقي، 15‌ساله وشادي كردبچه، 17‌ساله از تهران

تشكر: اميرحسين منصوري از اهواز، مرضيه كاظم‌پور از پاكدشت، فاطمه حسينيان، 15‌ساله و نوشين صرافها، 18ساله از تهران و سارا نجفي، 14ساله از سروستان

 

دوچرخه شماره ۸۴۸

زهرا اميربيك، 17 ساله از شهرري

 

دوچرخه شماره ۸۴۸

نيكو كريمي، 17 ساله از دماوند

 

دوچرخه شماره ۸۴۸

ياسمين اله‌ياريان، 16 ساله از شهررى

 

دوچرخه شماره ۸۴۸

بهنام عبداللهي، 15 ساله از تبريز

 

دوچرخه شماره ۸۴۸

نوشين صرافها، 18 ساله از تهران

 

  • ديگر برنده‌هاي مسابقه‌ي عکس

کتاب‌گرفت!

رتبه‌ي دوم: فاطمه بغدادي، 16ساله از اراك، محدثه حبيبي، 14ساله از تهران و هانيه راعي، 17ساله از دماوند

رتبه‌ي سوم: نفيسه پاكدين، 15ساله، صبا رباني، 12ساله، مائده غلامعلي، 15ساله و مليكا نادري، 14ساله از تهران، كتايون كرمي، 15ساله از كرمانشاه و صبا خوشكلام، 14ساله از همدان

تشكر: دريا اخلاقي، 15ساله، نيلوفر خيرخواه، 14ساله از تهران، مريم زنده‌بودي، 16ساله از بوشهر، محمدحسين نادعلي، 20ساله از خرم‌آباد، متينا عروجي، 13ساله از شهريار، زهرا فيض‌الهي، 20ساله از قزوين و هليا معيري فارسي، 15ساله از لاهيجان

کد خبر 347872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha