همشهری آنلاین: روزنامه واشنگتن پست گزارش داد پلیس مجارستان برای تشدید برخورد با ورود غیر قانونی پناهجویان و مهاجران به خاک این کشور، ماموران داوطلب را با عنوان شکارچی مرزی جذب و تجهیز می‌کند.

واشنگتن پست: مجارستان شکارچی پناهجویان جذب می کند

به گزارش ايرنا، تارنمای این روزنامه نوشت: دولت مجارستان می خواهد تا سه هزار 'شکارچی مرزی' را استخدام کند تا حصار مرزی علیه مهاجران و پناهجویان تقویت شود. بدین ترتیب مجارستان تبدیل به الگویی جهانی در برخورد با حتی مصممترین متقاضیان پناهندگی می شود.

واشنگتن پست در ادامه گزارش خود در این باره افزود: دولت ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز به سهم خود آتش مخالفت عمومی با مهاجرت را شعله ور می سازد و میلیون ها یورو صرف کرده تا رای دهندگان همه پرسی امروز به سهمیه بندی مورد نظر اتحادیه اروپا رای مخالف دهند.

مجارستان، اسلواکی، لهستان و جمهوری چک از اتحادیه اروپا شکایت کرده اند تا مانع پذیرش اجباری یک هزار و 294 مهاجر شوند. همه پرسی امروز که در ابتدا به نظر می رسید موضوع آن سهمیه بندی اجباری اتحادیه اروپا باشد اکنون تبدیل به همه پرسی بر سر پناهجویان شده است.

مجارستان با تمهیدات خود توانسته ورود مهاجران به خاک این کشور را از روزی 13 هزار نفر به 30 نفر کاهش دهد.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل نیز تائید می کند که دیگر تعداد بسیار اندکی از مهاجران می توانند از مرزهای مجارستان بگذرند تا به کشورهای دیگر اروپایی و بخصوص آلمان برسند.

یکی از دلایل کاهش ورود مهاجران این است که از ابتدای تابستان پلیس و حدود هشت هزار سرباز عملیات جست و جوی مناطق مرزی را برای یافتن مهاجران و بازگرداندن آنان به پشت حصار تا عمق 5 کیلومتری خاک مجارستان آغاز کردند.

به دلیل اینکه حصار مرزی چند متری داخل خاک مجارستان کشیده شده است، دولت می تواند ادعا کند که متقاضیان پناهندگی را از خاک خود اخراج نکرده و قوانین بین المللی را محترم شمرده است.

مقام های دولتی معتقدند شکارچیان مرزی این عملیات را تقویت می کنند و مهاجران را با همراهی افسران مجرب از درون برج های دیده بانی و خودروهای گشت زنی شناسایی، ردیابی و به پشت حصار باز می گردانند.

کمیساریای عالی پناهندگان که معتقد است این اقدام دولت مجارستان ناقض کنوانسیون ژنو است، با همراهی سازمان پزشکان بدون مرز توانسته بیش از 100 مورد خشونت پلیس مجارستان علیه مهاجران را ثبت کند.

این نهاد می گوید که آثار گزیدن سگ، کوفتگی و دیگر جراحات بر تن برخی از قربانیان وجود دارد.

سازمان عفو بین الملل نیز اعلام کرده که دولت با اندک پناهجویان دارای مجوز ورود به مجارستان 'مانند حیوان' برخورد می کند.

عفو بین الملل گزارش کرده که بیش از یک هزار و 200 متقاضی پناهندگی در اوائل ماه اوت (اواسط مرداد) در حبس به سر بردند و رهاشدگان اعلام کردند که پلیس و نگهبانان مجار آنان را کتک زده بودند.

با این حال به نظر می رسد که بسیاری از مجارها هوادار برخورد با مهاجران هستند. پسر 17 ساله ای که داوطلب عضویت در 'شکارچیان مرزی' است به خبرنگار واشنگتن پست گفت که می خواهد از کشورش دفاع کند. وی افزود 'برخی از مهاجران خوش طینتند ولی بیشترشان تندخو هستند و می خواهند که از مرز عبور کنند ولی ما نمی گذاریم.'

کد خبر 348238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha