همشهری آنلاین: اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه خشم مردم و مسئولان سیاسی عراق را برانگیخته است و آنها بر خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق تاکید کردند.

ادامه اعتراض های بغداد به آنکارا | خشم عراقی ها از اظهارات مداخله جویانه اردوغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون العالم، وزارت امور خارجه عراق برای دومین بار فاروق کایماکچی سفیر ترکیه را احضار کرد و یادداشت اعتراض شدیداللحنی را در پی اظهارات اخیر مسئولان ترکیه به وی تسلیم کرد.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: به نظر می رسد پافشاری اردوغان بر باقی ماندن نیروهای این کشور در پایگاه بعشیقه در استان نینوا در شمال عراق و توهین به دولت بغداد خطراتی را در خصوص وقوع رویارویی نظامی بین دو کشور به دنبال داشته باشد.

هادی العامری از رهبران بسیج مردمی تاکید کرد: سلطه جویی و تکبر در کلام اردوغان موجب خواهد شد او بهای آن را بپردازد و از آن پشیمان خواهد شد.

العامری گفت:«این سلطه جویی، تکبر، غرور و فرعونیتی که امروز در اظهارات اردوغان می شنویم موجب پشیمانی او خواهد شد، ما می گوییم او پشیمان خواهد شد و نتیجه آن را خواهد دید.»

اظهارات اردوغان بر ضد حیدر العبادی نخست وزیر عراق خشم مردم و مسئولان سیاسی عراق را برانگیخته است و حنان الفتلاوی رئیس جنبش «اراده» در مجلس نمایندگان عراق از اردوغان خواست خود را برای بازگشت نظامیانش با تابوت، آماده کند.

خالد الاسدی نماینده پارلمان عراق نیز گفت اظهارات اردوغان توهین به مردم عراق به شمار می آید و از او خواست نیروهای خود را از خاک عراق خارج کند.

رئیس پلیس فدرال عراق نیز از ورود نیروهای ویژه پلیس به پایگاه القیاره در جنوب موصل خبر داد که نشان می دهد عملیات آزادسازی این شهر نزدیک است.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تلاش کرد خود را نگران مردم موصل پس از آزادسازی آن نشان دهد.

چاووش اوغلو گفت: «در خصوص عملیات آزادسازی موصل، نیروهای محلی و ساکنان آن نیز باید جزئی از این عملیات باشند. ارتش عراق و نیروهای دیگر شاید حمایت کنند اما پس از آن مردم موصل بین داعش و شبه نظامیان شیعه گرفتار خواهند شد.»

این تبلیغات ترکیه مورد توجه مسئولان نظامی عراق قرار نگرفت و عثمان الغانمی رئیس ستاد ارتش نشستی را با فرمانده عملیات نینوا برای بررسی برنامه ها و تکمیل روند آماده سازی نبرد آزادسازی موصل برگزار کرد.

الغانمی نشستی را نیز با سران نیروهای پیشمرگ کردی برای گفتگو درباره نقش این نیروها در عملیات آزادسازی موصل انجام داد.

کد خبر 349261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha