همشهری‌آنلاین: سخنگوی نظامی گروهان حزب الله عراق، زیر مجموعه سازمان بسیج مردمی در این کشور، هشدار داد برخورد نظامی با اشغالگران ترکیه از گزینه‌های ماست.

جعفر الحسینی،سخنگوي حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: بسیج مردمی برای جنگ با اشغالگران ترکیه ،در انتظار فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح کشور است.

الحسینی مشارکت بسیج مردمی در نبرد آزادسازی موصل را حتمی دانست و حضور ائتلاف بین‌المللی را در این نبرد حضور منفی و به نوعی هواخواهی از داعش تعبیر کرد.

جعفر الحسینی تصریح کرد: گزینه نظامی (علیه ترکیه) گزینه روی میز است و اگر نیروهای ترکیه همچنان در اطراف موصل باقی بمانند رویارویی با آنان، کاملا مد نظر ماست. پس از آن‌که عملیات موصل به پایان رسید نظامیان ترکیه باید در خارج از موصل باشند زیرا نمی‌توانیم موصل را آزاد کنیم اما نظامیان ترکیه همچنان در بعشیقه( نزدیک موصل) باقی بمانند، وقتی موصل را از دست داعش آزاد کردیم باید مناطق دیگر را هم از وجود نظامیان اشغالگر ترکیه و حتی آمریکا آزاد سازیم.

او در ادامه موصل را متعلق به همه مردم عراق دانست و افزود: ترکیه در اعزام عناصر گروه‌های مسلح به داخل خاک عراق و سوریه نقش اول را دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، سخنگوی نظامی حزب‌الله عراق همچنین ترکیه و آمریکا را در نبرد با داعش جدی ندانست و تصریح کرد: آنان‌که بر سر این موضوع شرط‌بندی کرده و گفته‌اند پس از نبرد آزادسازی موصل، این شهر شاهد جنگی مذهبی خواهد بود بدانند شرطشان را باخته اند.

الحسینی همچنین خاطر نشان کرد: ما از موصل به این دلیل که شهری عراقی است دفاع می‌کنیم، نگاه ما به این شهر به عنوان یک شهر سنی‌نشین یا شیعه‌نشین نیست، موصل فقط برای سنی‌ها نیست، این شهر به شیعیان، ترکمن(اعم از شیعه و سنی)، ایزدی‌ها و کردها (اعم از شیعه و سنی) هم تعلق دارد. حتی مسیحی‌ها هم در این شهر اقامت دارند. این شهر متشکل از مجموعه‌ای از اقوام و مذاهب است.

او افزود: موصل حتی برای آن دسته از تندروهایی نیست که در برابر مشارکت بسیج مردمی موضع گرفته‌اند، کسانی که چنین مواضعی اتخاذ کردند هدفشان چالش‌افروزی در مسیر حضور بسیج مردمی در این عملیات، یا تلاش برای یافتن دستاویز و یا اهداف دیگری است. اما بسیج مردمی وقتی پا به استان موصل می‌گذارد نگاهش به این منطقه این‌گونه است که این منطقه متعلق به عراق و آخرین شهر کشور است که همچنان در دست داعش باقی مانده است در نتیجه ما در پی پاکسازی این سرزمین هستیم.

کد خبر 349622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha