مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور از اجرا شدن لایحه توسعه حمل‌ونقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف سوخت از سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسین موسی‌پور با اشاره به این که این لایحه پس از بررسی کمیسیون عمران مجلس به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، گفت: این لایحه پس از بررسی و تصویب شورای نگهبان با اختصاص اعتبار10 هزار میلیارد تومانی به صورت سالانه، به مدت 5سال با همکاری وزارتخانه‌های راه و ترابری و کشور اجرایی می‌شود.

وی گسترش شبکه حمل‌ونقل ریلی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل نقل درون شهری و برون شهری و کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای را از اهداف تصویب این لایحه برشمرد و خاطر نشان کرد: شرایط اقلیمی و گستردگی جغرافیایی کشور از عوامل تدوین این لایحه بوده است.

موسی پور همچنین افزایش40 درصدی حمل‌ونقل درون شهری، افزایش 30 درصدی حمل‌ونقل برون شهری و افزایش 18 درصدی حمل‌ونقل ریلی را از چشم‌اندازهای اجرای این برنامه تا سال 1390 برشمرد و گفت: با توجه به نیاز شهرهای بزرگ نظیر تهران به توسعه حمل‌ونقل ریلی و مترو، اجرای این طرح، موجب می‌شود حمل‌ونقل ریلی در تهران از 5 درصدبه 30 درصد و در کشور از یک درصد به 10 درصد برسد.

وی درباره میزان مصرف سوخت با اجرای لایحه توسعه حمل‌ونقل عمومی و بهینه‌سازی‌ مصرف سوخت، افزود: در پایان اجرای این لایحه، بنزین و گازوئیل از سبد حمایتی دولت خارج و صادرات مواد سوختی نظیر بنزین و گازوئیل امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور در پایان با بیان این که سالانه یک سوم تلفات و
 50 درصد تصادفات با توسعه حمل‌ونقل برون شهری در قالب این طرح کاهش می‌یابد، گفت: با اجرای این لایحه، صنعت توریست، ترانزیت کالا و بازرگانی توسعه می‌یابد.

کد خبر 35149

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز