چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر دستیابی به رویکرد علمی در زمینه ترافیک کشور گفت: کاهش تصادفات بدون دستیابی به فنون جدید از سال آینده امکانپذیر نیست.

وی در مراسم راه‌اندازی اولین دوره پزشکی ترافیک در دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: آن چیزی که رشد 3/11 درصدی کشته‌ها و رشد 20 درصدی مجروحین در 5 سال گذشته در ایران را کاهش داد همفکری و همبستگی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، خبرگزاری‌ها و مطبوعات، مجلس و پلیس بود.

وی گفت: در سال 85 میزان کشته‌های تصادفات رانندگی برای اولین بار منفی شد و در سال 86 نیز 7/13 درصد کاهش کشته و بیش از 9 درصد کاهش مجروح و مصدوم و 20 درصد کاهش تصادفات انجام گرفت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از سال آینده دیگر با این ابزارها نمی‌توان میزان تصادفات را کاهش داد و باید در جهت موفقیت در کاهش تصادفات به فنون جدید دست یابیم.

وی با بیان اینکه وضعیت رانندگی مردم 30درصد بهبود یافته است گفت: باید با اقدامات فرهنگی این رویه را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ادامه داد: باید با استفاده از روش‌های علمی و تجهیزات نو نسبت به کنترل ترافیک و تصادفات اقدام کنیم.

وی گفت: سامانه ترافیک در کشور ما بیمار است که این بیماری سالی 28 هزار کشته بر جای می‌گذارد و بعد از ایست قلبی دومین عامل
 مرگ و میر در ایران بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقدامات پلیس در جهت کنترل کاهش تصادفات فقط به‌عنوان یک مسکن عمل می‌کند گفت: باید به‌دنبال درمان اساسی در این زمینه باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه امروز در عرصه ترافیک نمی‌توانیم فقط به زمینه سخت‌افزاری فکر کنیم گفت: دولت در تبصره 13، توسعه حمل‌ونقل عمومی را با واگذاری میلیاردها تومان اعتبار در دستور کار قرار داده است.

ولی ما به‌عنوان پلیس می‌گوییم که فقط توسعه سخت‌افزاری حمل‌ونقل کارگشا نبوده و همراه با افزایش اتوبوس و تاکسی باید به موازات آن مدیریت سامانه بر حمل‌ونقل حاکم شود.

وی گفت:‌ توسعه سخت‌افزاری باید همپای توسعه نرم‌افزاری انجام شود تا بیماری ترافیک در کشور نجات یابد.

سردار رویانیان با تأکید بر توجه بر علوم و فنون روز در امر ترافیک گفت: شایسته نیست کشوری که در عرصه انرژی هسته‌ای جزو 8 کشور دنیاست و در بسیاری از علوم زبانزد خاص و عام است در زمینه مسئله ملی که باعث مرگ‌آفرینی هموطنان در تصادفات رانندگی می‌شود، اقدامی جهت پیشگیری و مهار این وضعیت بحرانی انجام ندهد.

وی گفت: دانشگاه‌های ما و جامعه علمی کشور باید چاره‌ای برای درمان بیماری ترافیک پیدا کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه به‌عنوان پلیس می‌توانیم در یک مقطع توان خودمان را برای کنترل رانندگان پرخطر انجام دهیم گفت: با افزایش 4 برابری توان راهنمایی و رانندگی می‌توان 40 درصد میزان کشته‌ها و مرگ‌ و میر ناشی از تصادفات را کاهش داد ولی این امر هم مقطعی است. وی با بیان اینکه مسئله ترافیک فقط بر عهده پلیس نیست گفت: مجموعه‌ای از سازمان‌ها باید هماهنگ بشوند تا تأثیرگذاری در جهت کاهش ترافیک صورت گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با انتقاد از اینکه نیروهای پلیس باید به‌صورت فیزیکی نسبت به کنترل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد اقدام کنند گفت: می‌توانیم با استفاده از تجهیزات نسبت به کنترل این گونه محدودیت‌ها اقدام کرده و مردم خودشان انتخاب کنند زمانی که وارد محدوده ترافیک بشوند باید هزینه آن‌را بپردازند  نه اینکه پلیس با ابزار جریمه نسبت به کنترل این محدوده‌ها اقدام کند. به گزارش خبرنگار فارس، همچنین سردار رویانیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تأخیر در صدور کارت سوخت خودروهای صفر کیلومتر و المثنی گفت: صدور کارت سوخت بر عهده شرکت نفت است.

ولی دلایلی که باعث شد تا در گذشته تأخیری در صدور کارت داشته باشیم مربوط به تعمیرات اساسی در سامانه تولید کارت و ترمیم کارت مورد نیاز بود که این مشکل رفع شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مورد ورود خودروهای مسافربر شخصی ساماندهی شده به محدوده طرح ترافیک گفت: صدور کارت طرح ترافیک بر عهده شهرداری‌هاست ولی در مورد خودروهای مسافربر ساماندهی شده شخصی که خط آنها در محدوده طرح ترافیک ساماندهی شده است طی مذاکراتی با رئیس سازمان تاکسیرانی عنوان شد که این سازمان فهرست خودروهایی که خط آنها در محدوده طرح ترافیک است به راهنمایی و رانندگی ارسال کنند تا این افراد به‌دلیل ورود به محدوده طرح ترافیک جریمه نشوند.

این مقام انتظامی در مورد استفاده شخصی از خودروهای دولتی و برخورد پلیس با آنها نیز گفت: دستورالعمل مجددی در مورد برخورد قاطع‌تر با این تخلف صادر کردیم و مأموران بدون هیچ چشم‌پوشی و به‌طور جدی با افرادی که از خودروهای دولتی استفاده شخصی می‌کنند برخورد می‌کند.

وی گفت: پس از برخورد با این افراد مورد تخلف آنها به سازمان‌های مربوطه نیز ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واگذاری خودورهای بدون پلاک از سوی نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی به مردم و تردد آنها در شهر گفت: واگذاری خودرو بدون پلاک خلاف است و اگر چنین اقدامی صورت گیرد پلیس برخورد می‌کند.

وی گفت: مشکل شماره‌گذاری خودروهای پراید مرتفع شده و تاکنون 20 هزار پلاک به شرکت سایپا واگذار کرده‌ایم. وی ادامه داد: این شرکت 30 هزار مجوز شماره‌گذاری دیگر نیز دارد و 20 هزار شماره نیز درخواست کرده که در این خصوص در حال طی مراحل قانونی است.

کد خبر 36626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز