‌اقدامات اولیه برای بزرگ‌ترین پیاده‌روی جهان، همزمان با اربعین حسینی، توسط شهرداری تهران در دست اجراست.

 درست در روزهايي كه زائران حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع)، از گوشه و كنار كشور به سمت مرزها در حركت هستند تا به اجتماع عظيم رهروان عشق بپيوندند، عمليات خدمات‌رساني سازمان مديريت پسماند به زائران عتبات عاليات در اربعين شهادت ‌ سالار‌شهيدان(ع) با رسيدن نخستين گروه تجهيزات و نيروهاي خدمات شهري به مرز مهران، آغاز شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري تهران، خادمي آستان مقدس عتبات عاليات را افتخاري بزرگ و توفيقي ارزشمند عنوان كرد و گفت: اميدواريم به ياري خدا وظيفه خود را در خدمت‌رساني به زائران در مراسم اربعين حسيني به نحو احسن انجام دهيم.

حسين جعفري از عبور نخستين گروه پاكبانان و محموله 18دستگاه تريلر تجهيزات از مرز مهران در اواخر هفته گذشته خبر داد و افزود: در نخستين نوبت، 600نفر از نيروهاي خدمات شهري به مقصد كربلاي معلا و نجف اشرف اعزام شدند، همچنين 1400مخزن 1100 ليتري و 1400مخزن 120 و 240 ليتري به همراه ماشين‌آلات سبك و سنگين مورد نياز رفت و روب مانند جارو، بيل و فرغون عصر روز دهم آبان‌ماه سال‌جاري ارسال و در روزهاي سيزدهم و چهاردهم همين‌ماه به نمايندگان سازمان مديريت پسماند مستقر در آنجا تحويل داده شد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند با بيان اين مطلب كه با رسيدن تجهيزات به مرز مهران، عمليات انباركردن، تقسيم‌بندي امكانات و آمادگي نيروهاي انساني براي پاكسازي و رفت‌وروب شهرهاي نجف و كربلا آغاز شده، تصريح كرد: نظافت و پاكسازي معابر اصلي و فرعي اطراف حسينيه ميثم تمار و محوطه حرم حضرت فاطمه‌الزهرا(س) نيز به پايان رسيده است. جعفري از اعزام گروه دوم نيروهاي خدمات شهري به كشور عراق در روز بيست‌ويكم آبان‌ماه خبر داد و افزود: 1400تن از پاكبانان در سري دوم راهي شهرهاي نجف و كربلا مي‌شوند و 3 روز پس از مراسم اربعين به كشور باز خواهند گشت.

کد خبر 352014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha