‌مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا برای تعیین آلایندگی روزهای آینده خبر داد.

آلودگی هوا

سامانه پيش‌بيني ميزان آلايندگي هوا كه چندي پيش در جشنواره خشت طلايي شايسته تقدير شناخته شده بود براي نخستين‌بار در كشور راه‌اندازي مي‌شود.

وحيد حسيني با اشاره به راه‌اندازي سامانه تعيين آلايندگي هوا براي روزهاي آتي گفت: سامانه پيش‌بيني آلودگي هوا راه‌اندازي شده است. وي با بيان اينكه اين سامانه پس از 3سال برنامه‌ريزي فعال شده به‌گونه‌اي كه در طول يك‌سال اخير نيز در حال صحت‌سنجي اين سامانه بوديم، گفت: با اين سامانه مي‌توان به پيش‌بيني آلودگي در روزهاي آينده پرداخت.

حسيني افزود: اين سامانه مي‌تواند تا 3روز بعد، ميزان آلودگي هوا را پيش‌بيني كند اما قطعا با توجه به جديد بودن اين اقدام، پيش‌بيني روز بعد از دقت بالاتري برخوردار است. وي هدف از مدل‌سازي و پيش‌بيني آلودگي هوا را محاسبه غلظت آلاينده‌هاي موجود در جو براساس عواملي ازجمله توليد و انتشار آلودگي از منابع آلاينده موجود در شهر و شرايط و وضعيت هواشناسي همچون ميدان باد دانست و گفت: امروزه مدل‌هاي پيش‌‌بيني آلودگي هوا با توجه به امكانات بسياري كه در زمينه مطالعه پراكنش آلاينده‌‌ها وجود دارد، اطلاع‌رساني درباره آلودگي هوا و تصميم‌‌گيري و سياستگذاري آلودگي هوا را در اختيار قرار مي‌دهد.

کد خبر 353532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha