گروه حوادث: ناردین بنالال، تبهکار جوانی که به‌عنوان سلطان فرار از زندان‌های بلژیک شناخته می‌شود، (27 اکتبر) شنبه پنجم آبان برای چهارمین بار از زندان گریخت.

همدستان سلطان فرار برای فراری دادن او هلی‌کوپتری را دزدیدند و به زندان مجهز ایتر آمدند اما وقتی قصد سوار کردن وی را داشتند، هلی‌کوپتر سقوط کرد.

به گزارش رویترز، شنبه‌شب هنگامی که ناردین بنالال و چند زندانی دیگر در محوطه ورزشی زندان بسیار مجهز ایتربروکسل در حال ورزش بودند، ناگهان هلی‌کوپتری به زندان نزدیک شده و تلاش کرد در محوطه زندان فرود بیاید.

اما در همین هنگام، تعدادی از زندانیان که متوجه شده بودند  این هلی‌کوپتر قرار است یکی از زندانیان را فراری دهد، به سمت آن یورش بردند که همین موضوع باعث سقوط هلی‌کوپتر شد.

لحظاتی بعد از آنکه هلی‌کوپتر به زمین خورد، مرد مسلحی از درون آن اسلحه‌ای را به سمت ناردین بنالال، جوان 27 ساله‌ای که یکی از خشن‌ترین و مشهورترین متهمان بلژیک محسوب می‌شود پرتاب کرد.

جوان تبهکار و مرد مسلح در فاصله کوتاهی2نگهبان زندان را به اسارت گرفته و با تهدید به قتل آن‌ها از حلقه محاصره مأموران گریخته و با خودرویی که آژیر پلیس داشت فرار کردند.

بنا براین گزارش، این چهارمین فرار بنالال است و به همین دلیل مطبوعات بلژیک به او لقب سلطان فرار از زندان داده‌اند.

او پیش از این سه بار فرار کرده بود، یک بار با گذاشتن کلاه گیس و عینک آفتابی و یک بار با فرار از زندان با نردبان طنابی و یک بار نیز با ربودن خودرویی از داخل زندان.

بنا به نخستین گزارش‌های پلیس، 3 یا 4 همدست سلطان فرار که همگی مسلح بوده و صورت‌هایشان را باماسک پوشانده بودند، لحظاتی قبل از اجرای نقشه فرار، هلی‌کوپتر را ربوده‌ بودند.

 نخستین فرار متهم مشهور بلژیک در سال 2004 رخ داد، هنگامی که او از دیوار یک زندان با طناب فرار کرد، در این ماجرا او بدون هیچ حادثه‌ای فرار کرد، اما چند روز بعد هنگامی که 2 مأمور پلیس تلاش کردند او را دستگیر کنند او به سوی آنها آتش گشود و آن‌ها را به شدت مجروح کرد.

زندان ایتر یکی از مجهزترین زندان‌های بلژیک است که مارک دوتروکس قاتل زنجیره‌ای مشهور بلژیک هم در آنجا نگهداری می‌شود.

این دومین بار در سال‌جاری است که یک زندانی با بالگرد از زندانی در بلژیک فرار می‌کند.
در آوریل گذشته نیز، 2 مرد با ظاهر گردشگر پس از دزدیدن یک  بالگرد در حیاط زندانی در نزدیکی لیژ در شرق بلژیک فرود آمدند و یک زندانی را فراری دادند.

کد خبر 35359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز