در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس سؤال شهباز حسن پور بیگلری از وزیر نفت مطرح شد. شهباز حسن پور بیگلری در سؤال خود پرسیده بود: چرا وزارت نفت در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی قصور و کوتاهی می‌کند؟

وزير نفت در پاسخ اعلام كرد: مطابق بند 5 ماده6 قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل44 قانون اساسي، همه شركت‌ها و سازمان‌هاي تابعه و وابسته بنگاه‌هاي اقتصادي دستگاه‌هاي اجرايي مكلف هستند به‌منظور شفافيت و رقابت، اطلاعات مالي خود شامل فهرست مديران و اعضاي هيأت مديره و ترازنامه صورت سود و زيان خود را به سازمان بورس اعلام كنند. زنگنه تأكيد كرد: اين موضوع به صندوق‌هاي بازنشستگي و رفاه كاركنان صنعت نفت و شركت سرمايه‌گذاري صندوق‌ها ابلاغ شده است.

به گفته وزير نفت، سهام اغلب شركت‌هاي متعلق به سرمايه‌گذاري صندوق‌هاي وابسته به نفت در بورس پذيرفته شده و اطلاعات شركت‌هاي تابعه آن در سامانه‌هاي بورس موجود است. او گفت: به شركت‌هاي تابعه نيز تأكيد شده كه اطلاعات خود را به بورس اعلام كنند كه تعدادي از شركت‌ها اقدام‌هاي لازم را انجام داده و تعدادي ديگر از شركت‌ها ارائه گزارش به بورس را در دست اقدام دارند.

وزير نفت در پاسخ به سؤال حسن‌پور بيگلري درخصوص شفافيت اطلاعات صندوق‌هاي بازنشستگي گفت: بخشي از اطلاعات به‌صورت عمومي در اختيار عموم قرار دارد و بخش ديگر به اداره تمركز اطلاعات بورس داده شده است. بيژن زنگنه گفت: واحدهاي اقتصادي تابع صندوق‌هاي بازنشستگي بايد اطلاعات شركت‌هاي وابسته را به بورس بدهند كه ما نيز بر اين اساس دستور داديم صندوق‌ها آن بخش از اطلاعات را كه حالت عمومي ندارد براي شفاف‌سازي‌ در اختيار بورس قرار دهند.در ادامه نشست ديروز مجلس، شهباز حسن‌پور بيگلري نماينده مردم سيرجان در مجلس از پاسخ‌هاي بيژن زنگنه وزير نفت به سؤال خود قانع شد.

کد خبر 355499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha